Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / CM 637 - ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA)

Kodu: CM 637 Adı: KİRLİLİK ÖNLEME TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Atık önleme yaklaşım ve yöntemleri, atık önleme planlarının oluşumu ve yönetim stratejilerinin değerlendirilmesi konularının öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme
PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme
PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme
PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme
PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme
PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme
PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme
PÇ-8 Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilme
PÇ-9 Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilme
PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme
PÇ-11 Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilme
PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme
PÇ-13 Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma
PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme
PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma
PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1 Atik onleme yaklasiminin tanimlanmasi; icerik, yasal boyut ve yontemlerinin aciklanmasi 2 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme, azaltim yonetim stratejileri gelistirilmesi, 3 Alternatif atik onleme stratejilerinin degerlendirilmesi 4 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme uygulama planlarinin olusturulmasi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giris (atik onleme yaklasimi nedir ) Anlatma
2 Cevresel tarihcesi ve yasal duzenlemeler Anlatma
3 Atik ve proses akim diyagramlari Anlatma
4 Kaynakta azaltim, geri donusum, aritma Anlatma
5 Atik onleme uygulamalari Anlatma
6 Atik onleme uygulamalari Anlatma
7 Atik onleme basari ornekleri Anlatma
8 Ara Sınav
9 Atik onleme basari ornekleri (Tekstil endustrisi) Anlatma
10 Atık onleme basari ornekleri (Gida endustrisi) Anlatma
11 Atik onleme basari ornekleri Anlatma
12 Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi Anlatma
13 Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi Anlatma
14 Uygulama planlarinin olusturulmasi Anlatma
15 Uygulama planlarinin olusturulmasi Anlatma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill
2 Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 16 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 16 48
       c) Performans Ödevi 4 2 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 3 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184