|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atık önleme yaklaşım ve yöntemleri, atık önleme planlarının oluşumu ve yönetim stratejilerinin değerlendirilmesi konularının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş alanı ile ilgili ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşabilme PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-3 Arazi uygulamalarında gerekli olan uygulama bilgilerine ileri düzeyde sahip olabilme ve bunu disiplinlerarası kullanabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-6 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi alanının ileri kabul edilen dergilerinde yayınlayarak bilgisinin sınırlarını genişletebilme PÇ-7 Yeni projeler sunabilme yeteneği kazanabilme PÇ-8 Alanındaki çalışma ve projeleri farklı alanlarla birleştirilmiş özgün ve bağımsız bir çalışma haline getirebilme PÇ-9 Kendi işini kurabilme konusunda girişimcilik yeteneğine sahip olabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-11 Mesleki ingilizcesini uzmalık düzeyine getirerek ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme ve tartışabilme PÇ-12 Alanındaki uzman kişiler ile konuların tartışılmasında özgün görüşlerini ortaya koyabilme ve savunabilme PÇ-13 Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmesi ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmesi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Atik onleme yaklasiminin tanimlanmasi; icerik, yasal boyut ve yontemlerinin aciklanmasi 2 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme, azaltim yonetim stratejileri gelistirilmesi, 3 Alternatif atik onleme stratejilerinin degerlendirilmesi 4 Endustriler ve isletmeler icin atik onleme uygulama planlarinin olusturulmasi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giris (atik onleme yaklasimi nedir ) | Anlatma |
2 | Cevresel tarihcesi ve yasal duzenlemeler | Anlatma |
3 | Atik ve proses akim diyagramlari | Anlatma |
4 | Kaynakta azaltim, geri donusum, aritma | Anlatma |
5 | Atik onleme uygulamalari | Anlatma |
6 | Atik onleme uygulamalari | Anlatma |
7 | Atik onleme basari ornekleri | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atik onleme basari ornekleri (Tekstil endustrisi) | Anlatma |
10 | Atık onleme basari ornekleri (Gida endustrisi) | Anlatma |
11 | Atik onleme basari ornekleri | Anlatma |
12 | Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi | Anlatma |
13 | Atik onleme alternatiflerinin teknik, cevresel ve ekonomik degerlendirilmesi | Anlatma |
14 | Uygulama planlarinin olusturulmasi | Anlatma |
15 | Uygulama planlarinin olusturulmasi | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill | |
2 | Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bishop P.L (2004) Pollution prevention: Fundamentals and practice. McGraw-Hill Mulholland K.L and Dyer J.A (1998) Pollution Prevention: Methodology, Technologies and Practices. Wiley-AIChE; 1 edition |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 16 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 16 | 48 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |