Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ908 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ908 Adı: TEZ ÖNERİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dönem sonunda her öğrenci doktora tezi için kendi tez önerisini oluşturabilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Araştırma sürecini açıklayabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Araştırma konusu ile ilgili litetür taraması yapabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması Anlatma Yöntemi
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma Yöntemi
4 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
5 Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma Yöntemi
6 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. Anlatma Yöntemi,Tartışma
7 Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. Anlatma Yöntemi, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 50
5.Rapor 8 1 50
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 15 16 240
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 16 240
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 16 240
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 10 150
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 913