|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞEGÜL ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal bilimlerde araştırmada bilimsel yaklaşım ile bilimsel tutum geliştirmek, araştırma yöntem ve ilkelerine ilişkin bilgi kazandırarak, araştırmanın planlanması uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırmanın önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. |
|
DÖÇ-2 | . Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. |
|
DÖÇ-3 | Sosyal bilimlerde araştırma ilkelerini kullanabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
|
DÖÇ-4 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve diğer bilgi türleri arasındaki farkı, bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri ve bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını, örnekleme yapmanın gerekliliği ve yöntemleri ile araştırma yaklaşımları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş Dersin tanıtılması Tanışma | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
2 | Bilim ve temel kavramlar Bilgiye ulaşma yolları Araştırmanın Tanımı | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
3 | Bilimsel araştırmanın yapısı, araştırma türleri Bilimsel araştırma süreci ve aşamaları | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
4 | Araştırmanın Planlanması Değişkenler ve değişken türleri | |
5 | Araştırma konusu seçme Hipotez ve türleri | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
6 | Araştırmanın Önemi Sayıltılar Sınırlılıklar | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
7 | Literatür taraması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmada Yöntem Örneklem | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
10 | Veri toplama araçları | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
11 | Veri analizi | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
12 | Bulgular | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
13 | Sonuç, tartışma ve öneriler | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
14 | Bilimsel etik | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
15 | Araştırmalarda hata kaynakları | Soru Cevap Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Ankara: Pagem Yayınları. | |
2 | Balcı, Ali. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara : PegemA Yayıncılık. | |
3 | Fraenkel,J.R.,& Wallen,N.E.(2009). How to design and evaluate research in education (7thed.) Boston: McGrraw Hill. Kaptan, Saim. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Metotları. Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
BİLGİSAYAR |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 5 | 3 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 9 | 45 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |