Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin önemini, gerekliliğini ve özelliklerini açıklayabilmesi |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili temel kavramları ve kalite iyileştirmede kullanılan teknikleri tanımlayabilmesi |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel yaklaşımları tartışabilmesi |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Tıbbi hata bildiriminin önemine inanabilmesi |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders; Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı,Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri,Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları,Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması,,Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri,Ürün ve ürün geliştirme stratejileri,Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri,,Tutundurma ve tutundurma politikaları,,Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi,Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi,Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi ,Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış,Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
2 |
Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
3 |
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetiminin Özellikleri |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
4 |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
5 |
Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar ve Uygulama Teknikleri |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
6 |
Tıbbi Hatalar ve Nedenleri |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
7 |
Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hasta Güvenliği |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
10 |
Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
11 |
İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
12 |
İnvaziv/Noninvaziv Girişimlerde Hataların Önlenmesi |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
13 |
İletişim Hatalarının Önlenmesi |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
14 |
Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
15 |
Çalışan Güvenliği |
Soru-Cevap, Sözlü Anlatım |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ekici, D. (2013). Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Sim Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitapları ve İnternet |