Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SY-519 - SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))

Kodu: SY-519 Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YAĞLI (ibrahimyagli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İşletmelerin temel fonksiyonlarından birisi olan pazarlama alanını sağlık sektörüne özel dinamikleri ile ele alarak, sağlık sektöründe pazarlamanın tekniği ve uygulamaları konusunda temel teorik bilgileri sunulurken uygulamada gereksinim duyulacak bilgi ve beceriyi edindirmekle beraber, sağlık yöneticisinin sağlık pazarlamasındaki etkin rol ve konumunun benimsetilmesi, stratejik pazarlama planı hazırlayabilecek yetilerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin önemini, gerekliliğini ve özelliklerini açıklayabilmesi PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili temel kavramları ve kalite iyileştirmede kullanılan teknikleri tanımlayabilmesi PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel yaklaşımları tartışabilmesi PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tıbbi hata bildiriminin önemine inanabilmesi PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Derse giriş, tanışma, ders tanıtımı, içeriği, amaçları, pazarlama kavramı,Sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi, Hizmetlerin özellikleri hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri,Sağlık Hizmetlerinde müşteri kavramı ve tüketici davranışları,Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması,,Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, Stratejik pazarlama planlaması ve büyüme stratejileri,Ürün ve ürün geliştirme stratejileri,Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri,,Tutundurma ve tutundurma politikaları,,Dağıtım, dağıtım kanalları ve talep yönetimi,Katılımcılar, fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi,Sağlık Hizmetlerinde Marka, Markalaşma Ve İtibar Yönetimi ,Sağlıkta Yeni Medya ve Dijital Pazarlamaya Genel Perspektiften Bakış,Sağlıkta Hizmetlerinde Pazarlama, Markalama ve Yeni Medya,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetiminin Özellikleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar ve Uygulama Teknikleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Tıbbi Hatalar ve Nedenleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Hasta Güvenliği Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 İnvaziv/Noninvaziv Girişimlerde Hataların Önlenmesi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 İletişim Hatalarının Önlenmesi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Çalışan Güvenliği Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ekici, D. (2013). Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Sim Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları ve İnternet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182