Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SY-526 - SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))

Kodu: SY-526 Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS))
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YAĞLI (ibrahimyagli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri pazarlaması kapsamındaki temel konuların anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlık sektöründe pazarlamanın önemini açıklayabilecektir PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sağlık sektörüne özel belli başlı pazarlama stratejilerini tanımlayabilecektir PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sağlık sektöründe, hasta ve hasta yakınlarının rollerini açıklayabilecektir, PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sağlık sektöründe en son pazarlama eğilimlerini tanımlayabilecektir PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sağlık sektöründe rekabetin giderek artması, ödeme sistemlerinin değişmesi ve tüketicilerin eskiye göre çok daha bilinçli olmaları pazarlamanın sağlık kurumlarının yönetiminde formal bir fonksiyon olarak kabul edilmesine neden olmuştur. Bu amaçla dersin içeriği temel pazarlama fonksiyonlarının anlatılması ve sağlık sektöründe pazarlama faaliyetlerine ilişkin temel özelliklerin öğrencilere anlatılması hedeflenerek planlanmıştır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet Pazarlamasına Giriş Konu Anlatımı
2 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi Konu Anlatımı
3 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Önemi ve Geçmişi Konu Anlatımı
4 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları I Konu Anlatımı
5 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları II, Vaka Analizi Konu Anlatımı
6 Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması I Konu Anlatımı
7 Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Planlaması II Konu Anlatımı
8 Ara Sınav
9 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmalar Konu Anlatımı
10 Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri Konu Anlatımı
11 Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme ve Fiyatlandırma Stratejileri Konu Anlatımı
12 Sağlık Kurumlarında Dağıtım ve Tutundurma Konu Anlatımı
13 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar Konu Anlatımı
14 Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar Konu Anlatımı
15 Genel Tekrar Konu Anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap ve İnternet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 186