Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / RPDAE 206 - REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kodu: RPDAE 206 Adı: KARAKTER VE DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; karakter ve kişilik ilişkisi, bireyin karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okulun önemi; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma, Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi kavramları açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekleri, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
karakter ve kişilik ilişkisi ile ilgili temel kavramlar, karakter gelişim sürecinde önemli faktörler, değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar, değer eğitim örnek ve uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramlarının tanıtılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
2 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
3 Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
4 Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
5 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
6 Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde ailenin rolü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
7 Karakter Gelişimi ve Eğitiminde Okul ve Çevrenin Rolü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
10 İnsani- Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
11 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
12 Türkiye de karakter ve değer eğitimi uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
13 Dünya da karakter ve değer eğitimi uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
14 Karakter ve değer eğitimi planlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
15 Karakter ve değer eğitimi uygulama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek olay Yöntemi Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ekşi, H., Katılmış, A. (Ed.). (2020). Karakter ve değerler eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon, powerpoint sunusu, tahta, kalem, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 16 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 4 5 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 95