|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR (filiz.ucar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİLİZ MELTEM ERDEM UÇAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Anadolu Türkçesi (13-15 yy) metinlerini fonetik, morfolojik, sentaktik ve semantik açılardan inceleyebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Anadolu Türkçesinin ses ve yapı özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Anadolu Türkçesi ile yazılmış metinleri okuyup anlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eski Anadolu Türkçesiyle yazılmış metinleri fonetik, morfolojik ve sentaktik açılardan inceleyebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski Anadolu Türkçesinin Türk Dili Tarihi içindeki yeri ve önemi, Eski Anadolu Türkçesinin devreleri, Eski Anadolu Türkçesi döneminde Türk dilinin gösterdiği gelişim, Eski Anadolu Türkçesi döneminde karışık dil sorunu ve karışık dilli eserler ile ilgili teorik bilgiler verilecek, Eski Anadolu Türkçesinin ses ve gramer özellikleri anlatılacaktır. Eski Anadolu Türkçesi dönemine ait eserler tanıtılacak ve bu eserlerden seçilmiş metinler üzerinde okuma, fonetik ve morfolojik inceleme çalışmaları yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eski Anadolu Türkçesinin Türk dili tarihi içindeki yeri ve önemi | Anlatma yöntemi |
2 | Eski Anadolu Türkçesiyle yazılmış eserlerin tanıtımı | Anlatma yöntemi |
3 | Eski Anadolu Türkçesi döneminde karışık dil sorunu ve karışık dilli eserler | Anlatma yöntemi |
4 | Eski Anadolu Türkçesinin fonetik özellikleri | Anlatma yöntemi |
5 | Eski Anadolu Türkçesinin morfolojik özellikleri | Anlatma yöntemi |
6 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
7 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
10 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
11 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
12 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
13 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
14 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
15 | Metin tahlili | Örnek okuma ve uygulama çalışmaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Faruk K. Timurtaş, Eski Türkiye Türkçesi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1994. | |
2 | Prof. Dr. Özkan, Mustafa, Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz Kitabevi, İst., 1995 | |
3 | Doç. Dr. Şahin, Hatice, Eski Anadolu Türkçesi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2003. | |
4 | Doç. Dr. Gülsevin, Gürer, Eski Anadolu Türkçesinde Ekler, TDK Yayınları, Ankara, 1997. | |
5 | Prof. Dr. Ali Akar, Oğuzların Dili Eski Anadolu Türkçesine Giriş, Ötüken, İstanbul, 2018. | |
6 | Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı 1-2, TDK, Ankara, 2018. | |
7 | Prof. Dr. Sadettin Özçelik, Dede Korkut Araştırmalar, Notlar / Dizin / Metin, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. | |
8 | Ali Cin, Süheyl ü Nev-Bahar İnceleme-Metin-Dizin, Eğitim Yayınevi, Konya, 2012. | |
9 | Zeynep Korkmaz, Türkiye Türkçesinin Temeli Oğuz Türkçesinin Gelişimi, TDK Yayınları, Ankara, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, metin |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 8 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |