|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders imgeler üzerine düşünme, ayırt etme, felsefi çıkarımlarda bulunma ve sanat eserlerindeki imgeler için farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İmgeleri felsefi bakış açısıyla yorumlayabilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sanat eserlerini üzerine imgesel düşünme kavramsal düşünme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-6 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İmgesel düşünme ve imgeler tasarlama, insanlığın en eski düşünsel süreçlerinden biridir. Duyularla algılanan ya da zihinde tasarlanan imgelerin, sanatın oluşum sürecindeki en temel kavramları oluşturduğu söylenebilir. Sanatçı, kendi imgelerini oluşturarak algı ve kurgu dünyasına göre düşüncelerini yansıtır. İmgesel düşünme yaratıcılığı geliştirir. Bu ders kapsamında; imgesel düşünme ve sanat kavramları tartışılarak, kendinden emin, disiplinler arası düşünebilen ve üretebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | İmge teriminin tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | İmge örnekleri ve türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | İmge kavramına felsefi yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | İmge kavramına felsefi yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Sanatın oluşum süreçleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Sanat kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanat, imge ve felsefe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Sanat, imge ve felsefe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sanat eserlerinde imge | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sanat eserlerinde imge | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Greene, M. (1995). Art and imagination: Reclaiming the sense of possibility. The Phi Delta Kappan, 76(5), 378-382. | |
2 | Bolt, B. (2004). Art beyond representation: The performative power of the image. | |
3 | Parsa, A. F. (2004). İmgenin Gücü: Görsel Kültürün Yükselişi. Medyada Yeni Yaklaşımlar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |