Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GİT 508 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GİT 508 Adı: İMGESEL DÜŞÜNME VE SANAT Teorik+Uygulama: 0+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ders imgeler üzerine düşünme, ayırt etme, felsefi çıkarımlarda bulunma ve sanat eserlerindeki imgeler için farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İmgeleri felsefi bakış açısıyla yorumlayabilir. PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sanat eserlerini üzerine imgesel düşünme kavramsal düşünme becerisi kazanır. PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-6 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İmgesel düşünme ve imgeler tasarlama, insanlığın en eski düşünsel süreçlerinden biridir. Duyularla algılanan ya da zihinde tasarlanan imgelerin, sanatın oluşum sürecindeki en temel kavramları oluşturduğu söylenebilir. Sanatçı, kendi imgelerini oluşturarak algı ve kurgu dünyasına göre düşüncelerini yansıtır. İmgesel düşünme yaratıcılığı geliştirir. Bu ders kapsamında; imgesel düşünme ve sanat kavramları tartışılarak, kendinden emin, disiplinler arası düşünebilen ve üretebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 İmge teriminin tanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 İmge örnekleri ve türleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 İmge kavramına felsefi yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 İmge kavramına felsefi yaklaşımlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 Sanatın oluşum süreçleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 Sanat kavramları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sanat, imge ve felsefe Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
10 Sanat, imge ve felsefe Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
11 Sanat eserlerinde imge Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
12 Sanat eserlerinde imge Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
13 Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
14 Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
15 Sanat eserleri üzerine imge kavramı ile ilgili örnekler ve tartışmalar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Greene, M. (1995). Art and imagination: Reclaiming the sense of possibility. The Phi Delta Kappan, 76(5), 378-382.
2 Bolt, B. (2004). Art beyond representation: The performative power of the image.
3 Parsa, A. F. (2004). İmgenin Gücü: Görsel Kültürün Yükselişi. Medyada Yeni Yaklaşımlar.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 7 49
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 7 49
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 174