Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / GİT 526 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: GİT 526 Adı: MEKAN ALGI VE SANAT Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında; mekânsal düşünme, algı ve sanat kavramları tartışılarak, kendinden emin, disiplinler arası düşünebilen ve üretebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mekânsal düşünme, algı ve sanat kavramlarının değişim ve dönüşümlerini açıklayabilir. PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir.
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Mekan ve algının tanımı, kavramı ve tarihini sanat ile birleştirerek yorumlayabileceklerdir. PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanatın algı yolu ile kavranmaya başlayan bir süreç ya da bir mekân kurgusu olduğu söylenebilir. Mekân kurgusu, dış dünyanın gerçekleri ya da nesneleri tarafından sınırları çizilen bir hacimden çok, algıya dayalı tinsel bir oluşum alanıdır. Değişen algı ve sanattaki yönelimlerle beraber, sanatın sunumundaki alanlar da değişmeye başlamıştır. Bu ders kapsamında; mekânsal düşünme, algı ve sanat kavramları tartışılarak, kendinden emin, disiplinler arası düşünebilen ve üretebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtımı ve içeriği hakkında bilgi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 Öğrenme, görme, ve bilişsel süreçler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 Görsel algı ve biliş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 Görsel algı ve psikoloji Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 Algı ve reaksiyon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 Sanat eseri ve reaksiyon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 Sanat eseri, sanatçı ve bağlamsal ilişkiler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sanatsal algı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
10 Mekan ve sanatta mekan Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
11 Sanat ve mekan örneklerinin incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
12 Sanatsal ve mekansal algılama süreçleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
13 Sanatçı ve izleyici arasındaki algı aktarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
14 Algısal farkındalık Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
15 Algının rolü Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Powell, B.B. (1998). Classical Myth. Prentice Hall: New Jersey Dutton, D.(2010) . The Art Instinct: Beauty, Pleasure, and Human Evolution. Oxford University Press: Chippenham, UK
2 Snowden, R., Snowden, R. J., Thompson, P., & Troscianko, T. (2012). Basic vision: an introduction to visual perception. Oxford University Press.
3 Arnheim, R. (1965). Art and visual perception: A psychology of the creative eye. Univ of California Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 7 49
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 7 49
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 174