Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Mekânsal düşünme, algı ve sanat kavramlarının değişim ve dönüşümlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Mekan ve algının tanımı, kavramı ve tarihini sanat ile birleştirerek yorumlayabileceklerdir. |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sanatın algı yolu ile kavranmaya başlayan bir süreç ya da bir mekân kurgusu olduğu
söylenebilir. Mekân kurgusu, dış dünyanın gerçekleri ya da nesneleri tarafından sınırları
çizilen bir hacimden çok, algıya dayalı tinsel bir oluşum alanıdır. Değişen algı ve sanattaki
yönelimlerle beraber, sanatın sunumundaki alanlar da değişmeye başlamıştır. Bu ders
kapsamında; mekânsal düşünme, algı ve sanat kavramları tartışılarak, kendinden emin,
disiplinler arası düşünebilen ve üretebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders tanıtımı ve içeriği hakkında bilgi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
2 |
Öğrenme, görme, ve bilişsel süreçler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
3 |
Görsel algı ve biliş |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
4 |
Görsel algı ve psikoloji |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
5 |
Algı ve reaksiyon |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
6 |
Sanat eseri ve reaksiyon |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
7 |
Sanat eseri, sanatçı ve bağlamsal ilişkiler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sanatsal algı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
10 |
Mekan ve sanatta mekan |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
11 |
Sanat ve mekan örneklerinin incelenmesi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
12 |
Sanatsal ve mekansal algılama süreçleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
13 |
Sanatçı ve izleyici arasındaki algı aktarımı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
14 |
Algısal farkındalık |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
15 |
Algının rolü |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Powell, B.B. (1998). Classical Myth. Prentice Hall: New Jersey Dutton, D.(2010) . The Art Instinct: Beauty, Pleasure, and Human Evolution. Oxford University Press: Chippenham, UK |
2 |
Snowden, R., Snowden, R. J., Thompson, P., & Troscianko, T. (2012). Basic vision: an introduction to visual perception. Oxford University Press. |
3 |
Arnheim, R. (1965). Art and visual perception: A psychology of the creative eye. Univ of California Press. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
bilgisayar, projeksiyon |