|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sanat ve medya unsurlarının insan bedenini ve düşüncesini etkileme süreçleri ile ilgili bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat, felsefe ve sosyoloji ilişkisini kurarak temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 |
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-3 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-6 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Estetik felsefesi, bilgi felsefesi, varoluş felsefesi, özne ve güç kavramları, sanat sosyolojisi, sanat tarihi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Estetik ve Duygu ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Sanat tanımları ve estetik nesnenin ontolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Sanat tanımları ve estetik nesnenin ontolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Sanat ve medyada gerçeklik ve hakikat | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Sanat ve medyada gerçeklik ve hakikat | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İmgelem ve Estetik | Anlatma Yöntemi |
| 7 | İmgelem ve Estetik | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Estetik haz | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Estetik kategoriler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Medya ve sanatta estetik stratejiler | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Medya ve sanatta estetik stratejiler | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Estetik ve İdeoloji | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Estetik ve İdeoloji | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ulutaş, S. (2017). Sinema estetiği. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. | |
| 2 | Kagan, M. S., (2008). Estetik ve sanat notları. Karakalem Kitabevi. | |
| 3 | TUNALI, İ. (2012). Estetik. İstanbul, Remzi Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 7 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||