|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP SEVGİ ÜNKARACALAR (sevgiunkaracalar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknolojinin sanatın üzerine etkileri üzerine eleştirel bakış açısı sağlamayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi kazanır |
PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-4 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-6 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişen bilgisayar teknolojisi sonucu ortaya çıkan yeni görsel sanat alanları ve eserleri konusunda bilgilenip, yorumlama becerine sahip olur. |
PÇ-1 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-4 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-6 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-13 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir ve araştırmalarını bilimsel yazılara dönüştüre bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Teknoloji ve sanatın etkileşimleri; dünyayı, düşünceleri nasıl şekillendirdiği üzerine görüşler, disiplinler arası bakış. Teknolojinin sanata nasıl yansıdığı üzerine değerlendirmeler, teknolojinin gelişimiyle yeni sanat dallarının ortaya çıkışı ve çağdaş sanat yapıtlarına ve sanat akımlarına etkileri. Örneklemler üzerinden yorumlar ve tartışma süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar ve dersin amacı üzerine tartışma | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | Teknoloji tarihi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | Teknolojik Yaratıcılık | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Sanatın Değişen Söylemleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Çağdaş sanat ve modernite kavramı | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Teknolojik alandaki gelişim ve ilerlemelerin çağdaş sanata yansımaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Teknolojik alandaki gelişim ve ilerlemelerin çağdaş sanata yansımaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş sanat akımları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Çağdaş sanat akımları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Dijital sanat | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Dijital sanat | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Çağdaş sanat bağlamında sanat eseri analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
14 | Çağdaş sanat bağlamında sanat eseri analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
15 | Çağdaş sanat bağlamında sanat eseri analizi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kemp, M., 1990, The Science of Art. New Haven: Yale University Press. | |
2 | Francastel, P., & Cherry, R. (2000). Art & technology. Trans. Randall Cherry. New York: Zone Books. | |
3 | Candy, L., Edmonds, E., & Poltronieri, F. (2002). Explorations in art and technology (pp. I-XV). London: Springer. | |
4 | Özel Sağlamtimur, Z. (2010). Dijital sanat. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |