|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Daimi dişlerin anatomik formlarına uygun olarak yontusunu yapmak, jaket ve veneer kron preparasyonu yaparak bu restorasyon tiplerinin laboratuvar aşamalarının uygulamasının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Daimi dişlerin kron ve kök anatomisini 3 boyutlu olarak şekillendirebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
|
DÖÇ-2 | Bireyin büyüme gelişim süreci içerisinde süt ve daimi dişlenme dönemlerine ait çene yüz gelişimi ile dişlerin pozisyonlarını birbirleri ile ilişkilendirebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
|
DÖÇ-3 | El becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan pratik uygulamalar sayesinde klinikte hastaların diş tedavileri sırasında daha rahat manüplasyon sağlayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
|
DÖÇ-4 | Diş hekimliğinde kullanılan kimi temel araç, gereç ve malzemeler, onların kullanım tekniklerini tanıyabilme. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dental anatomi, manipülatif uygulamalar, temel protetik ve restoratif uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Daimi alt 1. küçük azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Daimi alt 2. küçük azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Morphology and manipulation of permanent mandibular second premolars | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Daimi üst 2. büyük azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | Daimi alt 1. büyük azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Daimi alt 2. büyük azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Sürekli Alt ve Üst 3. Büyükazı dişlerinin morfolojisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dişlerin pulpa anatomisi, süt dişlerinin anatomisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Mum modelasyon tekniği | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Protez; tanım, tarihçe, sınıflandırma, protetik tedavi türleri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Akrilik materyali | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Hidrokolloid Ölçü Maddeleri (Alginat), özellikleri ve maniplasyonlar, basplak, akrilik Kaşık, akrilik resin tamiri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Döküm tekniği, Lehim tekniği | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Diş hekimliği pratiğinde kullanılan araç bilgisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oklüzyon, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2013. | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |