|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tam ve bölümlü protez yapımının laboratuvar aşamalarını (Kroşe bükümünü, paralelometre kullanımını, metal plaklı parsiyel protez yapımını, iskelet modelajını), kişisel kaşık hazırlamayı, laminate, inley, onley preparasyonunu, fantomda sabit protez yapımını öğretmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sabit protez çeşitlerini tanımlayabilecek Sabit protezle ilgili tüm materyalleri tanımlayabilecek |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-2 | Preparasyon kurallarını tanımlayabilecek. Bir sabit protetik restorasyonun tüm laboratuvar ve klinik aşamalarını açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Tedavi planlamasını yapabilecek. Dişsizlik durumlarını sınıflandırabilecektir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
DÖÇ-4 | Tam ve hareketli bölümlü protezlerde retansiyon, stabilite ve destek faktörlerini tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tam proteze kaide hazırlama, modellerin artikulatöre alınması, Sınıf 1 ve çapraz kapanış ilişkisine göre diş dizimi, tam ve hareketli bölümlü protez dişeti modelasyonu, akril tepimi, tesviye ve polisajı, kroşe bükümü, paralelometre kullanımı ve giriş yolu belirlenmesi, duplikasyon ve iskelet modelajı, laminate, inley ve onley preparasyonu, kapanışta sabit protez yapımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Tam protez 1.1. Sınıf 1 çene ilişkili tam protez 1.1.1.Model hazırlama 1.1.2.Şablon hazırlama 1.1.3. Modellerin artikülatöre bağlanması 1.1.4.Diş dizim | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | 1.1.6.Muflaya alma 1.1.7. Akril tepimi 1.1.8.Tesfiye ve polisaj 1.2. Çapraz kapanış durumunda tam protez 1.2.1.Model hazırlama 1.2.2.Şablon hazırlama 1.2.3.Modellerin artikülasyona alınması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | 1.2.4.Diş dizimi 1.2.5.Dişeti modelajı 1.2.6.Muflaya alma 1.2.7. Akril tepimi 1.2.8.Tesfiye ve polisaj | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | 2. Akrilik kaideli bölümlü protezler 2.1.Paralelometre ile giriş yolununun ve destek dişler üzerinde ekvatorun belirlenmesi 2.2.Kroşe bükümü 2.3.Şablon oluşturma ve artikülatöre bağlama 2.4.Diş dizimi 2.5.Dişeti modelajı | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | 2. Akrilik kaideli bölümlü protezler 2.1.Paralelometre ile giriş yolununun ve destek dişler üzerinde ekvatorun belirlenmesi 2.2.Kroşe bükümü 2.3.Şablon oluşturma ve artikülatöre bağlama 2.4.Diş dizimi 2.5.Dişeti modelajı | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | 2. Akrilik kaideli bölümlü protezler 2.1.Paralelometre ile giriş yolununun ve destek dişler üzerinde ekvatorun belirlenmesi 2.2.Kroşe bükümü 2.3.Şablon oluşturma ve artikülatöre bağlama 2.4.Diş dizimi 2.5.Dişeti modelajı | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | 3. Üst tam alt metal kaideli bölümlü protezler 3.1 Model hazırlama,.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez şablon yapımı 3.2.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protezleri artikulatöre bağlama 3.3.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3. Üst tam alt metal kaideli bölümlü protezler 3.1 Model hazırlama,.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez şablon yapımı 3.2.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protezleri artikulatöre bağlama 3.3.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | 3.4.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez muflaya alma, akril tepimi ve tesfiye polisaj 3.5.İskelet modelajı için model hazırlama 3.6.Paralelometre kullanarak giriş yolu, andırkat ve destek dişler üzerinde tutucu bölgelerin belirlenmesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | 3.4.Üst tam alt metal kaideli bölümlü protez muflaya alma, akril tepimi ve tesfiye polisaj 3.5.İskelet modelajı için model hazırlama 3.6.Paralelometre kullanarak giriş yolu, andırkat ve destek dişler üzerinde tutucu bölgelerin belirlenmesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | 4.intrakronal ve ekstrakronal restorasyon çeşitleri 4.1.Laminate preparasyonu 4.2.İnley preparasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | 4.3. Onley preparasyonu 4.4.Fantomda köprü preparasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | 4.5.Fantomda ölçü 4.6.Die?lı model hazırlanması ve modellerin artikülatöre bağlama 4.7.Die?lı model üzerinde modelaj | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | 5. Muhtelif hareketli protez işlemleri 5.1.Kırık protez tamiri 5.2.Kroşe ilavesi 5.3.Dişli modelde kişisel kaşık hazırlanması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Herbert T. Shillingburg 2012. Sabit Protezlerin Temelleri Quintessence Publishing Co Inc.,U.S. | |
2 | 2 Senih Çalıkkocaoğlu, Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |