Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS303 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS303 Adı: ENDODONTİ PRATİK-II Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL ERDOĞAN (hilalerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Endodonti klinik uygulamalarına hazırlık olmak üzere kök kanal tedavisi aşamalarının (giriş kavitesi, tükürük izolasyonu, kök kanallarının temizlenmesi ve şekillendirilmesi, doldurulması) çekilmiş insan dişleri veya modeller üzerinde öğretilmesidir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çekilmiş insan daimi kesici dişler ve modeller üzerinde kök kanal tedavisi aşamalarını uygulayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çekilmiş insan daimi küçük azı dişleri ve modeller üzerinde kök kanal tedavisi aşamalarını uygulayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çekilmiş insan büyük azı dişleri ve modeller üzerinde kök kanal tedavisi aşamalarını uygulayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tüm daimi dişlerin pulpa odası ve kök kanal morfolojileri, endodontik giriş kavitelerinin hazırlanması, rubber-dam?ın uygulanması, kök kanallarının temizlenme ve şekillendirilmesi, kanal içi ilaç yerleştirilmesi, kavitelerin geçici kapatılması, kök kanallarının doldurulması ve radyografik görüntüleme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fantom dişlerde giriş kavitesinin açılması, kök kanallarının preparasyonu ve kök kanallarının doldurulması Anlatım Uygulama
2 Fantom dişlerde giriş kavitesinin açılması, kök kanallarının preparasyonu ve kök kanallarının doldurulması Anlatım Uygulama
3 Fantom dişlerde giriş kavitesinin açılması, kök kanallarının preparasyonu ve kök kanallarının doldurulması Anlatım Uygulama
4 Fantom dişlerde giriş kavitesinin açılması, kök kanallarının preparasyonu ve kök kanallarının doldurulması Anlatım Uygulama
5 Fantom dişlerde giriş kavitesinin açılması, kök kanallarının preparasyonu ve kök kanallarının doldurulması Anlatım Uygulama
6 Fantom dişlerde rotary sistemlerinin uygulanması Anlatım Uygulama
7 Fantom dişlerde rotary sistemlerinin uygulanması Anlatım Uygulama
8 Ara Sınav
9 Kök kanallarına ilaç uygulaması Anlatım Uygulama
10 Pedodontide endodontik uygulamalar Anlatım Uygulama
11 Pedodontide endodontik uygulamalar Anlatım Uygulama
12 Fantom çenelerde giriş kavitesinin açılması ve kök kanallarının preparasyonu Anlatım Uygulama
13 Fantom çenelerde giriş kavitesinin açılması ve kök kanallarının preparasyonu Anlatım Uygulama
14 Fantom çenelerde giriş kavitesinin açılması ve kök kanallarının preparasyonu Anlatım Uygulama
15 Fantom çenelerde giriş kavitesinin açılması ve kök kanallarının preparasyonu Anlatım Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Alaçam T. Endodonti, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2012.
2 2. Walton RE, Torabinejad M. Endodontics: Principles and Practice, 4 rd ed, Saunders Co., St Louis, 2009.
3 3. Hargreaves KM, Cohen S. Cohen?s Pathways of the Pulp. 10 th ed, Mosby Co., St.Louis, 20
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 3 3
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 3 3
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60