|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÜLKER (omerulker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cerrahi tedavi amacıyla başvuran hastaların tıbbi ve dental durumu değerlendirmesini, teşhis ve tedavi planlamasını , diş çekiminde kullanılan aletleri, hastadan uygun anamnez almayı, lokal anestezi uygulamasını, diş çekimini, çekim sonrasında reçete yazımını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hastanın genel sağlık durumu hakkında anamnez alabilir, klinik ve radyolojik dental değerlendirme yapabilir, cerrahi tanı koyabilir ve tedavi planlaması yapabilir |
PÇ-11 Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Diş çekiminde kullanılan aletleri, diş çekim endikasyonları ve kontraendikasyonlarını öğrenebilir |
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Çekim sonrasında önerileri verebilir ve reçete yazabilir. |
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Kanama kontrolünde yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Ameliyathane şartlarını görebilir |
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Ameliyatları asiste edebilir |
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıbbi ve dental değerlendirme, hastadan anamnez alma, teşhis ve tedavi planlaması, diş çekiminde kullanılan aletleri tanıma, diş çekim endikasyonları ve kontraendikasyonları, lokal anestezi uygulaması, diş çekimi, reçete ve post-operatif öneriler, minör cerrahi uygulamalarını izleme, lokal ameliyathenede yapılan cerrahi işlem sırasında asiste etme, kanama kontrolü | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cerrahide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Hasta muayenesi, tanı ve tedavi. Uygulama, soru-cevap |
2 | Cerrahide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Hasta muayenesi, tanı ve tedavi. Uygulama, soru-cevap |
3 | Cerrahide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Hasta muayenesi, tanı ve tedavi. Uygulama, soru-cevap |
4 | Cerrahide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Hasta muayenesi, tanı ve tedavi. Uygulama, soru-cevap |
5 | Ara Sınav | |
6 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ağız Cerrahisi , Fragiskos D. Fragiskos, Güneş Tıp, ISBN: 9789752775251 | |
2 | Peterson's Pirinciples of Vol. 1, Michael Miloro, G.E. Ghali, Peter Larsen, Peter Waite, PMFH-USA, ISBN:9781607951117 | |
3 | Ağız ve Çene Yüz Cerrahisi Atlası, Christopher J.Haggerty, çeviri editörleri, Fatih Mehmet Coşkunses, İsmail Doruk Koçyiğit, Hakan Hıfzı Tüz, Kongre kitapevi, 2020, ISBN: 9786058050907. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dökümanlar, ödevler, sınavlar, uygulama eğitim |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 4 | 40 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |