|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE İSPİRLİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çalışma hayatı ve iş ortamının iyileştirilip, geliştirilerek örgüt içerisinde çalışan personelin yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve mutluluğunun artılmasını hedefleyen bir yaşam tarzını sunmaktır.Çalışanlar arasında işbirliği,uzlaşma ve etkili bir iletişimi sağlamaya yönelik bir bir örgüt iklimi ve kalite kültürü yaratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalitenin tanımlanması, kalitenin tarihi gelişim süreci öğrenebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klasik kalite yönetim anlayışı ile Toplam kalite yönetim anlayışının karşılaştırabilir ve farkını ayırt edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplam kalite yönetimi anlayışını benimse ve bunu ileride istihdam edileceği kurumda uygulamayabilir, öncülük edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalitenin tanımlanması, kalitenin tarihi gelişim süreci, Toplam kalite yönetiminin tanımlanması ve ilgili kavramlar, Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri, Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler, Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyetleri, Toplam kalite anlayışında insan faktörü, Dünyada ve Türkiye'de toplam kalite yönetimi uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalitenin tanımlanması, kalitenin tarihi gelişim süreci | Konu anlatım, soru-cevap |
2 | Toplam kalite yönetiminin tanımlanması ve ilgili kavramlar | Konu anlatım, soru-cevap |
3 | Toplam kalite yönetim sistemi ve Toplam kalite yönetimine duyulan ihtiyaç | Konu anlatım, soru-cevap |
4 | oplam kalite yönetiminin temel öğeleri | Konu anlatım, soru-cevap |
5 | Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler | Konu anlatım, soru-cevap |
6 | Toplam kalite yönetiminin organizasyon yapısı, uygulanması ve yararlanılan temel araçlar | Konu anlatım, soru-cevap |
7 | Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyetleri | Konu anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik kalite anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışının karşılaştırılması | Konu anlatım, soru-cevap |
10 | Toplam kalite yönetimin de Deming felsefesini oluşturan 14 ilke ve bu ilkelerin klasik şirket ilkeleriyle karşılaştırılması | Konu anlatım, soru-cevap |
11 | Toplam kalite anlayışında insan faktörü | Konu anlatım, soru-cevap |
12 | Aday toplama ve seçme | Konu anlatım, soru-cevap |
13 | Personelin eğitimi ve geliştirilmesi | Konu anlatım, soru-cevap |
14 | Toplam kalite yönetiminde insanı örgüte bağlama ve geliştirme yöntemleri | Konu anlatım, soru-cevap |
15 | Dünyada ve Türkiyede toplam kalite yönetimi uygulamaları | Konu anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kıngır, S.; (2010), Toplam Kalite Yönetimi, MESTEK, Ankara, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |