|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, birey, aile ve topluma sağlığın korunması, devam ettirilmesi ve geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık, hastalık ve toplum ilişkisini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk sağlığı sorunlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevre ve sağlık ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar, Ana Çocuk Sağlığı, Çevre Sağlığı, Adölesan Sağılığı, Bulaşıcı Hastalıklar, Afetlere Hazırlık | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması Halk Sağlığı Kavramları | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
2 | Halk Sağlığı Kavramları | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
3 | Aile Süreci ve Aile Sağlığı | Örnek olay, Soru cevap |
4 | Türkiye'de Sağlık Tarihi | Örnek olay, Soru cevap |
5 | Çevre Sağlığı | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
6 | Kadın Sağlığı | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
7 | Kadın Sağlığı | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bebek ve Çocuk Sağlığı | Örnek olay, Soru cevap |
10 | Bebek ve Çocuk Sağlığı | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
11 | Adölesan Sağlığı | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
12 | Toplum Beslenmesi | Örnek olay, Soru cevap |
13 | Kronik Hastalıklar | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
14 | Afetlere Hazırlık | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
15 | Sosyal Bulaşıcı Hastalıklar Dersin Değerlendirilmesi | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yurtseven E. Halk Sağlığı. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları;2015. | |
2 | WHO . Public Health. 2020. (15.01.2020 tarihinde https://www.euro.who.int/en/health-topics/Health-systems/public-health-services adresinden ulaşılmıştır). | |
3 | Tanır F (Ed.). Halk Sağlığında Güncel Derlemeler. Akademisyen Kitabevi; 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, raporlar, örnek vakalar, video/belgesel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |