|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL EYLÜL ERUL (ee_erul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMEL EYLÜL ERUL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin belirli bir konu hakkında bilgiye ulaşıp bu bilgiye ait verileri toplayarak sunuma hazırlanmalarını ve etkili bir şekilde topluluk önünde sunum yapmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sunum kavramının tanımını, önemini ve amacını öğrenir. Etkili bir sunumda olması gereken unsurları açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim kavramının tanımını yapabilir. Sosyal çevresinde, eğitim ve iş hayatında iletişim tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sunuma hazırlık aşamalarını değerlendirebilir ve etkili bir sunum hazırlayabilir. Sunum hazırlığında microsoft office programlarını (Powerpoint ve Word) kullanabilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sunum kavramını tanımı, önemi ve amacı, sunum türleri, konuşma ve dinleme kavramlarının tanımları ve özellikleri, sunumda ikna yöntemleri, oturma düzenleri, iletişim kavramı ve iletişim türleri, sunumda iletişimin ve beden dilinin yeri, sunuma hazırlık aşamaları, sunum hazırlığında microsoft office programlarının (Powerpoint ve Word) kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sunum Kavramının Tanımı, Sunumun Önemi ve Amacı | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
2 | Sunum Türleri ve Sunum Türlerini Uygulama Yöntemleri | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
3 | Konuşma Kavramı, Konuşmanın Boyutları ve Konuşma Stratejileri | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
4 | Dinleme Kavramı ve Dinleme Türleri | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
5 | Sunumda İkna Yöntemleri ve Retorik Üçgeni | Ders Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
6 | Sunumda Oturma Düzenleri | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
7 | İletişim Kavramının Tanımı, İletişim Süreci ve İletişimin Öğeleri | Ders Anlatma, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Türleri (Yazılı, Sözlü ve Sözsüz) ve Sunumda İletişimin Yeri | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
10 | İletişimde Beden Dili ve Sunum Yaparken Beden Dilinin Kullanımı | Ders Anlatma, Uygulama ve Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sunumda Sahne ve Kürsü Kullanımı. Sahnedeki Heyecanı Yenme Uygulamaları | Ders Anlatma, Uygulama, Soru ve Cevap |
12 | Sunuma Hazırlık Aşamaları ve Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
13 | Sunumda Microsoft Office Programlarının (Powerpoint ve Word) Kullanımı | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
14 | Öğrenci Sunumlarının İncelenmesi | Bireysel Çalışma ve Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Etkili Sunum Teknikleri Dersinin İlk Haftasından İtibaren Konuların Tekrarı ve Final Sınavına Hazırlık | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İzgören, A. Ş. (2018). Dikkat Vücudunuz Konuşuyor. Ankara: Elma Yayınevi | |
2 | Baltaş, Z & Baltaş, A. (2019). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi | |
3 | Kaya, A. (2016). Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Salon Yayınları | |
4 | Navarro, J & Karlıns M. (2016). Beden Dili. İstanbul: Alfa Yayıncılık | |
5 | Gökçül, B. (2012). Sunum Gözler Üzerindeyken Başarmak. İstanbul: Alfa Yayıncılık | |
6 | Stıebel, D. (2008). Konuştukça Batıyoruz. (Çev: Deniz Akkuş). İstanbul: Koridor Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, yardımcı kitaplar, bilgisayar, powerpoint sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |