|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAYLAN VURGUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İKY dersinin amacı insan kaynakları yönetimi süreçlerinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere İKY işlevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda dersin amacı aşağıdaki üç maddede özetlenebilir: İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Esaslar, Dersi Tanıtma, Öğrencilerden Beklentiler Konunun anlam ve önemi | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi– Genel Bilgiler Örgüt Kuramları ve İKY Gelişimi- İKY İşlevleri, İlkeleri, Örgütlenmesi; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İKY Sistemleri Alanında Teknolojik Gelişmeler | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
3 | İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) – Genel Bilgiler (devam) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
4 | İKY İşlevleri İçin Hazırlık Aşaması: İş Analizleri; İş (Görev) Tanımları; Görev Gerekleri | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
5 | İşletmelerde İnsan Kaynakları Planlaması ve Yetenek Yönetimi 1. Çalışan İhtiyacının Tahmini 2. Çalışan Tedariki | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
6 | İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
7 | İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler (devam) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İK’nı İşe Yerleştirme, Eğitim ve Geliştirme | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
10 | İK’nı İşe Yerleştirme, Eğitim ve Geliştirme (Devam) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
11 | Performans (Başarım) Değerleme; Performans Değerleme Yöntemleri | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
12 | Performans (Başarım) Değerleme; Performans Değerleme Yöntemleri(Devamı) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
13 | Ücret Yönetimi (Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
14 | Ücret Yönetimi (Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
15 | Ücret Yönetimi (Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları) | Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KAVUNCUBAŞI,Ş.,YILDIRIM,S.Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi.(2.Basım)Ankara:Siyasal Kitabevi;2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı,bilgisayar,ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |