|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP SOYLU (zeynepsoylu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Standartlarına göre yazı yazabilme tekniklerini öğrenebilmeleri ve Mesleki Eğitim alanında öğrendikleri kuramsal bilgileri klavye üzerinde yapabilmeleri dersin amacını teşkil eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Standart Türk klavyesinin on parmak kullanabilir |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Resmi ve iş yazılarını bilgisayarda hızlı bir şekilde yazabilir |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Klavyeye bakmadan hızlı ve yanlışsız yazabilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler, bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık, temel sıra tuşları, alt ve üst sıra tuşları, cümle yazma ve hız testi, metin yazma ve hız testi, dikte uygulamaları ve hız testi, mektup yazma. İngilizce metin yazma, dilekçe yazma, resmi yazılar hazırlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Giriş, Cümle yazma ve hız testi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
2 | Cümle yazma ve hız testi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
3 | Cümle yazma ve hız testi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
4 | Dikte uygulamaları ve hız testi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
5 | Dikte uygulamaları ve hız testi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
6 | Mektup yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
7 | Mektup yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dilekçe örnekleri, özgeçmiş örnekleri hazırlayabilme | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
10 | Dilekçe örnekleri, özgeçmiş örnekleri hazırlayabilme | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
11 | İngilizce metin yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
12 | İngilizce metin yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
13 | Resmi yazı örnekleri yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
14 | Resmi yazı örnekleri yazma | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
15 | Hız testi, Dersin değerlendirilmesi | Yaparak yaşayarak öğrenme Soru-cevap tekniği Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZTOPRAK, T.M.. (2017). Klavye Teknikleri. Ankara. Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Keskin N. Klavye Teknikleri. Ekin Basım Yayın. 2018 | |
3 | Şahin E. On Parmak Metodu ile Standart Türk Klavyesi F (fe). Adalet Yayınevi. 2022 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |