|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ (caglagurlas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, hastalık ve hastalığa ilişkin genel terimler, tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Başlıca hastalıkları tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hastalıkların temel tanı yöntemlerini, belirti ve bulgularını ve başlıca tedavi şekillerini ayırt edebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mesleki uygulamada hastalıkları sınıflandırabilmenin önemini kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hastalıkların nedenlerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Duyu organları hastalıkları, Genital sistem hastalıkları, Bulaşıcı hastalıklar, Viral hastalıklar, Bakterilerin Neden olduğu hastalıklar, Parazitlerin neden olduğu hastalıklar, Psikiyatrik bozukluklar, Cinsel Bozukluklar, Kanserler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması, Duyu Organlarının Hastalıkları | Anlatma, Soru cevap, Tartışma yöntemi |
| 2 | Duyu Organlarının Hastalıkları | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
| 3 | Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları | Kavram Haritası, Beyin fırtınası |
| 4 | Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
| 5 | Bulaşıcı Hastalıklara Giriş | Örnek olay, Tartışma yöntemi |
| 6 | Virüslerin Neden Olduğu Hastalıklar | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
| 7 | Bakterilerin Neden Olduğu Hastalıklar | Örnek olay, Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Parazitlerin Neden Olduğu Hastalıklar | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
| 10 | Psikiyatrik Hastalıklar I | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
| 11 | Psikiyatrik Hastalıklar II | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
| 12 | Madde Kullanım Bozuklukları | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
| 13 | Cinsel Bozukluklar | Örnek olay, Soru cevap |
| 14 | Kanserler | Anlatma, Soru cevap, Tartışma yöntemi |
| 15 | Diğer Organ Hastalıkları, Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gülay M. ve Polat M. (Ed.) Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı. (1.Baskı). Dünya Tıp Kitabevi; 2018. | |
| 2 | Yürügen B. ve Nural N. Hastalıklar Bilgisi. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi; 2020. | |
| 3 | Topbaş M., Uzuner K., Eser M. ve Kuş G. Temel Sağlık ve Hastalık Bilgisi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3197 Açık öğretim Fakültesi Yayını; 2015. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, raporlar, örnek vakalar, video/belgesel | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||