|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hastalık ve hastalığa ilişkin genel terimler, tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Başlıca hastalıkları tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hastalıkların temel tanı yöntemlerini, belirti ve bulgularını ve başlıca tedavi şekillerini ayırt edebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki uygulamada hastalıkları sınıflandırabilmenin önemini kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hastalıkların nedenlerini yorumlayabilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Duyu organları hastalıkları, Genital sistem hastalıkları, Bulaşıcı hastalıklar, Viral hastalıklar, Bakterilerin Neden olduğu hastalıklar, Parazitlerin neden olduğu hastalıklar, Psikiyatrik bozukluklar, Cinsel Bozukluklar, Kanserler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Duyu Organlarının Hastalıkları | Anlatma, Soru cevap, Tartışma yöntemi |
2 | Duyu Organlarının Hastalıkları | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
3 | Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları | Kavram Haritası, Beyin fırtınası |
4 | Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
5 | Bulaşıcı Hastalıklara Giriş | Örnek olay, Tartışma yöntemi |
6 | Virüslerin Neden Olduğu Hastalıklar | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
7 | Bakterilerin Neden Olduğu Hastalıklar | Örnek olay, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parazitlerin Neden Olduğu Hastalıklar | Kavram Haritası, Tartışma yöntemi |
10 | Psikiyatrik Hastalıklar I | Anlatma yöntemi, Örnek olay Soru cevap |
11 | Psikiyatrik Hastalıklar II | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
12 | Madde Kullanım Bozuklukları | Anlatma Soru cevap Tartışma yöntemi |
13 | Cinsel Bozukluklar | Örnek olay, Soru cevap |
14 | Kanserler | Anlatma, Soru cevap, Tartışma yöntemi |
15 | Diğer Organ Hastalıkları, Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma yöntemi, Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülay M. ve Polat M. (Ed.) Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı. (1.Baskı). Dünya Tıp Kitabevi; 2018. | |
2 | Yürügen B. ve Nural N. Hastalıklar Bilgisi. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi; 2020. | |
3 | Topbaş M., Uzuner K., Eser M. ve Kuş G. Temel Sağlık ve Hastalık Bilgisi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3197 Açık öğretim Fakültesi Yayını; 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, raporlar, örnek vakalar, video/belgesel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |