|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM ERDOĞAN (ibrahimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, EMEL ATLI, MAHMUT POLAT, DAVUT SARITAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesine dönük uygulamalar yaptırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerini giderir. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Alanıyla ilgili bir araştırma projesi ortaya koyar. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları kavrayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-16 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar; bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Araştırma konusunun seçimini ve geçici planın hazırlanmasını yapabilir. |
PÇ-17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. PÇ-18 Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi, bir araştırma sorusunun ortaya atılması, bunun tez formatına dönüştürülmesi, çalışma yönteminin belirlenmesi, öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi, araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi, çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulmasına dönük uygulamaları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
2 | Öğrencilerin araştırma yöntemleriyle ilgili eksiklerinin giderilecek şekilde bilgilendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
3 | Bir araştırma sorusunun ortaya atılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
4 | Bir araştırma sorusunun ortaya atılması, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
5 | Araştırma sorusunun tez formatına dönüştürülmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
6 | Araştırma sorusunun tez formatına dönüştürülmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
7 | Çalışma yönteminin belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çalışma yönteminin belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
10 | Öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
11 | Öğrencilerin ilgi alanları ve donanımları göz önünde bulundurularak yüksek lisans teziyle ilgili bir konunun belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
12 | Araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
13 | Araştırma konusunun ana ve alt sorularının, yönteminin, taslağının ve ana bölümlerinin belirlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
14 | Çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
15 | Çalışma konusuyla ilgili okumaların başlatılması ve takibi, yarıyıl sonunda araştırma önerisi taslağının (araştırma konusu, kuramsal / kavramsal çerçeve, yöntem, varsa kullanılacak ölçme araçları ve muhtemel kaynakları içerecek şekilde) sunulması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | - | |
2 | Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007. | |
3 | Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012 | |
4 | Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. | |
5 | Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 90 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 120 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 14 | 126 |
c) Performans Ödevi | 9 | 14 | 126 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 9 | 14 | 126 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 546 |