|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına bilimsel muhakeme ve özelliklerini, bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel muhakemenin özelliklerini tanımlar |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel muhakemenin fen başarısı ile ilişkisini açıklar. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakemeyi açıklar. |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri geliştirir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimin akli süreçleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
2 | muhakeme ve dil ilişkisi | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
3 | bilimsel açıklama ve betimleme | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
4 | fen öğrencilerde muhakeme becerisinin gelişimi | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
5 | fen bilimleri eğitiminde muhakeme becerileri ve öğrenme ilişkisi | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
6 | bilimsel muhakeme (akıl yürütme ve düşünme) türleri (ilişkisel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme vb.) | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
7 | bilimsel argüman kavramı | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | bilimsel argüman modelleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
10 | bilimsel argüman modelleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
11 | argüman oluşturma etkinlikleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
12 | argüman analiz etkinlikleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
13 | fen eğitiminde argümantasyon yöntemi ve uygulama etkinlikleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
14 | fen eğitiminde argümantasyon yöntemi ve uygulama etkinlikleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
15 | fen eğitiminde argümantasyon yöntemi ve uygulama etkinlikleri | Tartışma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öğretim Üyesi ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 11 | 22 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |