Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FEN 515 - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FEN 515 Adı: FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYMA AKKAYA DEVİREN (sadeviren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin esas amacı, fen okur yazarlığına katkıda bulunmak, teknolojinin insan ve toplum yaşamındaki yerini vurgulamak, teknolojinin doğasını ve tarihi gelişimini incelemek, teknoloji uygulamalarındaki süreçleri irdelemek, teknolojiyi problem veya projelere uygulayabilmek ve temel eğitimde teknolojinin yerini vurgulamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Teknoloji okuryazarlığını tüm boyutları ile açıklayabilir PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımlarını bilir PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Teknolojinin ortaya çıkış ve gelişim tarihini bilir PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Teknoloji ile birey, toplum ve çevre arasında ilişkiler kurar. PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Teknoloji okuryazarlığı İlköğretim çağlarında teknoloji eğitiminin Teknolojik tasarım döngüsü Teknolojinin ortaya çıkış ve gelişim tarihi Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki Teknoloji ile birey, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Teknoloji Tarihi Technology History
2 Teknoloji Tarihi Technology History
3 Teknoloji Tarihi Technology History
4 Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları Technology literacy and its dimensions
5 Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları Technology literacy and its dimensions
6 Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları Technology literacy and its dimensions
7 Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları Technology literacy and its dimensions
8 Ara Sınav
9 Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki The relationship between science and technology
10 Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki The relationship between science and technology
11 Teknolojinin birey, toplum ve çevre ile ilişki Technology's relationship with the individual, society and environment
12 Teknolojinin birey, toplum ve çevre ile ilişki Technology's relationship with the individual, society and environment
13 Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımları Technological design cycle and steps
14 Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımları Technological design cycle and steps
15 İlköğretim çağlarında teknoloji eğitiminin temellerini The basics of technology education in primary school ages
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 3 8 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 10 10
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180