|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA AKKAYA DEVİREN (sadeviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin esas amacı, fen okur yazarlığına katkıda bulunmak, teknolojinin insan ve toplum yaşamındaki yerini vurgulamak, teknolojinin doğasını ve tarihi gelişimini incelemek, teknoloji uygulamalarındaki süreçleri irdelemek, teknolojiyi problem veya projelere uygulayabilmek ve temel eğitimde teknolojinin yerini vurgulamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teknoloji okuryazarlığını tüm boyutları ile açıklayabilir |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımlarını bilir |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Teknolojinin ortaya çıkış ve gelişim tarihini bilir |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilim ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Teknoloji ile birey, toplum ve çevre arasında ilişkiler kurar. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Teknoloji okuryazarlığı İlköğretim çağlarında teknoloji eğitiminin Teknolojik tasarım döngüsü Teknolojinin ortaya çıkış ve gelişim tarihi Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki Teknoloji ile birey, toplum ve çevre arasındaki ilişkiler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teknoloji Tarihi | Technology History |
2 | Teknoloji Tarihi | Technology History |
3 | Teknoloji Tarihi | Technology History |
4 | Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları | Technology literacy and its dimensions |
5 | Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları | Technology literacy and its dimensions |
6 | Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları | Technology literacy and its dimensions |
7 | Teknoloji okuryazarlığı ve boyutları | Technology literacy and its dimensions |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki | The relationship between science and technology |
10 | Bilim ve teknoloji arasındaki ilişki | The relationship between science and technology |
11 | Teknolojinin birey, toplum ve çevre ile ilişki | Technology's relationship with the individual, society and environment |
12 | Teknolojinin birey, toplum ve çevre ile ilişki | Technology's relationship with the individual, society and environment |
13 | Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımları | Technological design cycle and steps |
14 | Teknolojik tasarım döngüsünü ve adımları | Technological design cycle and steps |
15 | İlköğretim çağlarında teknoloji eğitiminin temellerini | The basics of technology education in primary school ages |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |