|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSKENDER MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen bilimleri eğitimi programında yer alan temel fizik kavramlarını gözden geçirme ve bu kavramlara ilişkin kavram yanılgılarını inceleyip üst düzey kavramsal anlama geliştirebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrendiği fen bilgilerini günlük yaşamında kullanarak karşılaştığı problemleri fen bilimleri yardımıyla çözebilmek |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Fen alanındaki olguları, kavramları, ilkeleri, kuramları ve yasaları anlayıp uygulamak. |
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. PÇ-18 Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavramsal değişim için şartlar ve kavramsal değişim yaratan sınıf içi uygulama örneklerinin incelenmesi Durgun elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Durgun elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Akan elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi- I Akan elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Elektrik devreleri ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Manyetizma ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Manyetizma ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II İndüksiyon ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Işık ve ışığın yansıması ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Işığın kırılması ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Görüntü oluşumu ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Astronomi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal değişim için şartlar ve kavramsal değişim yaratan sınıf içi uygulama örneklerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Durgun elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Durgun elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Akan elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Akan elektrik ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Elektrik devreleri ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Manyetizma ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Manyetizma ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | İndüksiyon ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Işık ve ışığın yansıması ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Işığın kırılması ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Görüntü oluşumu ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Astronomi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fiziğin Temelleri-I (2013). Halliday, D. & Resnick, R. çev. B. G. Akınoğlu & H. M. Alev, Palme Yayıncılık: Ankara. | |
2 | Fen ve Mühendislik için Fizik 1 (2014). Serway, R. A. & Beichner, R. J. çev. ed. K. Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 100 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |