|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSKENDER MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen Bilimleri basit programlama araçlarının kullanımının öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim ve teknoloji bağlantısını kurup topluma katkısını öğrenmek |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. PÇ-15 Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmak |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Algoritma nedir? Scratch programının tanıtılması Scratch ile programlamanın temelleri Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Makey makey ve scrtach kullanımı Makey makey ve scrtach kullanımı ile bir proje hazırlama Arduino nedir? Arduino’ nun kurulumu Arduino yazılımı ile programlama- temel kavram ve uygulamalar Arduino yazılımı ile programlamatemel kavram ve uygulamalar Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar Arduino projelerinin belirlenmesi ve hazırlanması Arduino projelerinin sunulması Genel değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programlama, Kodlama ve Algoritma nedir? Programlamanın Tarihi ve Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Scratch programının tanıtılması ve Scratch ile programlamanın temelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Scratch ile eğitsel oyun tasarlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Scratch ile eğitsel oyun tasarlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Scratch ile eğitsel oyun tasarlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Makey makey ve scrtach kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Makey makey ve scrtach kullanımı ile bir proje hazırlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arduino nedir? Ardunio’nun kurulumu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Arduino projelerinin belirlenmesi ve hazırlanması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Arduino projelerinin sunulması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa ŞEPER, Esra ŞEPER, Scratch mBot Arduino ile Robotik Kodlama: Temelden Projelere Yolculuk, | |
2 | Zafer Demirkol, Çocuklar için Kodlama, Pusula Yayıncılık | |
3 | Scratch ile Programlamayı Öğreniyorum - Mehmetcan Fal Odtü Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kişisel Dizüstü Bilgisayar, Makey Makey Set, Arduino Set |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 20 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 20 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 60 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |