Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FEN 520 - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FEN 520 Adı: FEN EĞİTİMİNDE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İSKENDER MUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fen Bilimleri basit programlama araçlarının kullanımının öğretilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilim ve teknoloji bağlantısını kurup topluma katkısını öğrenmek PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
PÇ-15 Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmak PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar.
PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Algoritma nedir? Scratch programının tanıtılması Scratch ile programlamanın temelleri Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Makey makey ve scrtach kullanımı Makey makey ve scrtach kullanımı ile bir proje hazırlama Arduino nedir? Arduino’ nun kurulumu Arduino yazılımı ile programlama- temel kavram ve uygulamalar Arduino yazılımı ile programlamatemel kavram ve uygulamalar Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar Arduino projelerinin belirlenmesi ve hazırlanması Arduino projelerinin sunulması Genel değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Programlama, Kodlama ve Algoritma nedir? Programlamanın Tarihi ve Önemi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Scratch programının tanıtılması ve Scratch ile programlamanın temelleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Scratch ile eğitsel oyun tasarlama Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Makey makey ve scrtach kullanımı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 Makey makey ve scrtach kullanımı ile bir proje hazırlama Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Arduino nedir? Ardunio’nun kurulumu Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
10 Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
11 Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
12 Arduino yazılımı ile programlama-temel kavram ve uygulamalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
13 Arduino projelerinin belirlenmesi ve hazırlanması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
14 Arduino projelerinin sunulması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mustafa ŞEPER, Esra ŞEPER, Scratch mBot Arduino ile Robotik Kodlama: Temelden Projelere Yolculuk,
2 Zafer Demirkol, Çocuklar için Kodlama, Pusula Yayıncılık
3 Scratch ile Programlamayı Öğreniyorum - Mehmetcan Fal Odtü Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kişisel Dizüstü Bilgisayar, Makey Makey Set, Arduino Set

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 5 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 5 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 1 3
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 40 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 60 60
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 183