|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen Bilimleri derslerine bilişim teknolojilerinin entegrasyonunun incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim ve teknoloji bağlantısını kurup topluma katkısını öğrenmek |
PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-15 Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-17 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Fen alanındaki olguları, kavramları, ilkeleri, kuramları ve yasaları anlayıp uygulamak. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen Bilimleri Eğitiminde Teknolojinin önemi ve teknoloji entegrasyonu Eğitsel bloglar, eğitsel blog hazırlanabilecek siteler ve dikkat edilmesi gereken noktalar Wikiler, wiki oluşturma siteler ve fen eğitimde kullanımı Prezi, prezi ile sunum hazırlama, sunumların fen eğitiminde kullanımı Etkileşimli resim oluşturma siteleri, etkileşimli resimlerin fen eğitiminde kullanımı Video hazırlama siteleri ve fen eğitiminde videoların kullanımı, video hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar Animasyon ve karikatür oluşturma araçları Zaman çizelgesi oluşturma araçları Zihin haritası oluşturma araçları Arttırılmış gerçeklik, halogram oluşturma ve halogram oluşturma araçlarının kullanımı Sosyal medya araçlarının fen eğitiminde kullanımı Fizik eğitimde algodo kullanımı Kelime bulutlarının fen eğitiminde kullanımı Üç boyutlu çizim araçlarının fen eğitiminde kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen Bilimleri Eğitiminde Teknolojinin önemi ve teknoloji entegrasyonu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Eğitsel bloglar, eğitsel blog hazırlanabilecek siteler ve dikkat edilmesi gereken noktalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Wikiler, wiki oluşturma siteler ve fen eğitimde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Prezi, prezi ile sunum hazırlama, sunumların fen eğitiminde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Etkileşimli resim oluşturma siteleri, etkileşimli resimlerin fen eğitiminde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Video hazırlama siteleri ve fen eğitiminde videoların kullanımı, video hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Animasyon ve karikatür oluşturma araçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zaman çizelgesi oluşturma araçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Zihin haritası oluşturma araçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Arttırılmış gerçeklik, halogram oluşturma ve halogram oluşturma araçlarının kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Sosyal medya araçlarının fen eğitiminde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Fizik eğitimde algodo kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kelime bulutlarının fen eğitiminde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Üç boyutlu çizim araçlarının fen eğitiminde kullanımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 40 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 2 | 60 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 10 | 14 | 140 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |