| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye tıp terimlerini doğru yazma, telaffuz etme ve analiz etme becerisi kazanmak suretiyle tıbbın diğer konularına alt yapı oluşturmak, böylece öğrencinin konuyu daha iyi kavramasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını yapabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyavasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okuyabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Medikal terminoloji kullanılan makaleleri okuyup anlayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. PÇ-11 Uluslararası düzeyde, yayınları takip eder, değerlendirir, sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygular. PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sağlık okuryazarlığı, hastalık sebepleri, belirtileri ve bulgularının incelenmesi gibi tıbbi terimleri içerir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders tanıtımı, İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına (Bulgu, Tanı ve Tedavi) ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Solunum sistemine ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sindirim sistemine ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Ürogenital sisteme ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Sinir sistemi ve psikiatrik hastalıklara ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Endokrin sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına (Bulgu,Tanı ve Tedavi) ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Duyu organları normal anatomik yapı ve hastalıklarına (Bulgu, Tanı ve Tedavi) ilişkin terimler | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Epinonimler, sinonimler | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tıp terminolojisi, Prof. Dr. Can İkizler. Marmara Üniversitesi Sağlık Eğitim fakültesi yayınları No:1, İstanbul Mart 1997. | |
| 2 | Recep Mesut, Tıbbi Terminoloji, Nobel Tıp Kitabevi 2. Baskı -2014 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı sunum materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||