|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ağız, baş boyun bölgesinde bulunan yapılar, bu bölgede yer alan Hareket, Solunum ve Sindirim sistem bölümleri, Sinir sistemi, kulak ve göz duyu organlarının histolojisinin kavranması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ağız, dudak, yutak morfolojisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Oral kavite ile ilişkili sistemleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Oral kavite ve organ sistemleri arasındaki bağlantıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dudak, dil, diş, yutak, sert damak ve yumuşak damağın histolojisi , baş boyun bölgesinde yer alan sistem bölümlerinin histolojileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oral kavite histolojisine giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Baş-boyun histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Dil histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Diş Histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Tonsilla histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Yumuşak ve sert damak histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Dudak histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tükürük bezleri histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Farinks histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Nazal kavite ve solunum sistemi histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Kulak histolojisi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Göz histolojisi | v |
| 14 | Histolojik yapıların tanınması | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel tekrar | Soru cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Junqueira’s Basic Histology: Text and Atlas, Anthony L. Mescher, Çeviri Editörleri: Aytekin Y, Solakoğlu S, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2018, 9781260288414. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||