|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Deneysel onkoloji alanında, onkoloji araştırmaları planlamada çok önemli bir yeri olan deney hayvanları ile yapılan çalışmaların içerik, önem, yöntem ve alanlarını kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Deney hayvanı seçme kriterlerini bilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Deneysel kanser modeli oluşturabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | deneyini sonuçlandırabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma Tipleri içinde deney hayvanı çalışmalarının yeri, Deney Hayvanı çalışması planlama, deney hayvanı seçme ve kullanım ilkeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan deneylerinin tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Hayvan çalışma prensipleri ve etik kurallar | Anlatma Yöntemi |
3 | Deneylerde kullanılan hayvanlar | Anlatma Yöntemi |
4 | Deneysel kanser modelleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Kimyasal veya Fiziksel Karsinojenler ile Oluşturulan Modeller | Anlatma Yöntemi |
6 | Spontan veya Transplante Edilebilen Tümör Modelleri. | Anlatma Yöntemi |
7 | Tümör Xenograft Modeli | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Transgenik, Knockout veya Kimerik Modeller | Anlatma Yöntemi |
10 | İntraperitoneal yolla mikroenkapsüle (Hallow Fiber) tümör modeli | Anlatma Yöntemi |
11 | Ehrlich Asit Tümörü (EAT) | Anlatma Yöntemi |
12 | EAT Solid Form oluşturma | Anlatma Yöntemi |
13 | EAT Asit Form oluşturma | Anlatma Yöntemi |
14 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi |
15 | Araştırmalara kaynak sağlayan kurum ve kuruluşlar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deney hayvanları, Laboratuar teknikleri, Başaran A. Nisan kitabevi | |
2 | Biyomedikal Araştırmalarda Deney Hayvanı "Temel Bilgiler ve Etik İlkeler Yeğen B, Gören Z eds. Yüce yayınevi, 2005 | |
3 | Bozkurt Ö, The effect of the rhamnetin's antitumoral on mice formed of ehrlich ascites and solid tumor,Doktora Tezi,Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Kayseri 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen kitaplar Sunum materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |