Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS448 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS448 Adı: DENEYSEL KANSER MODELLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Deneysel onkoloji alanında, onkoloji araştırmaları planlamada çok önemli bir yeri olan deney hayvanları ile yapılan çalışmaların içerik, önem, yöntem ve alanlarını kavratılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Deney hayvanı seçme kriterlerini bilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Deneysel kanser modeli oluşturabilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 deneyini sonuçlandırabilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir.
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araştırma Tipleri içinde deney hayvanı çalışmalarının yeri, Deney Hayvanı çalışması planlama, deney hayvanı seçme ve kullanım ilkeleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hayvan deneylerinin tarihçesi Anlatma Yöntemi
2 Hayvan çalışma prensipleri ve etik kurallar Anlatma Yöntemi
3 Deneylerde kullanılan hayvanlar Anlatma Yöntemi
4 Deneysel kanser modelleri Anlatma Yöntemi
5 Kimyasal veya Fiziksel Karsinojenler ile Oluşturulan Modeller Anlatma Yöntemi
6 Spontan veya Transplante Edilebilen Tümör Modelleri. Anlatma Yöntemi
7 Tümör Xenograft Modeli Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Transgenik, Knockout veya Kimerik Modeller Anlatma Yöntemi
10 İntraperitoneal yolla mikroenkapsüle (Hallow Fiber) tümör modeli Anlatma Yöntemi
11 Ehrlich Asit Tümörü (EAT) Anlatma Yöntemi
12 EAT Solid Form oluşturma Anlatma Yöntemi
13 EAT Asit Form oluşturma Anlatma Yöntemi
14 Genel tekrar Anlatma Yöntemi
15 Araştırmalara kaynak sağlayan kurum ve kuruluşlar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Deney hayvanları, Laboratuar teknikleri, Başaran A. Nisan kitabevi
2 Biyomedikal Araştırmalarda Deney Hayvanı "Temel Bilgiler ve Etik İlkeler Yeğen B, Gören Z eds. Yüce yayınevi, 2005
3 Bozkurt Ö, The effect of the rhamnetin's antitumoral on mice formed of ehrlich ascites and solid tumor,Doktora Tezi,Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Kayseri 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Önerilen kitaplar Sunum materyalleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 90