|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK PROGRAMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARİF KIZILIRMAK (arifkizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı biyoloji tanımı, bilim kavramı, canlılar alemini oluşturan grupların neler olduğu, organizmayı ve hücreyi oluşturan yapıları, genetik materyalin yapısını, doku ve sistemler konusularını anlatmaktır. Bu derste hücreden sisteme kadar canlınıların yapısı hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlıların sınıflandırılması ile ilgili bilgiler kazanabilecektir |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Canlıların, özellikle hayvanların hücre yapısı hakkında genel bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Hücrede meydana gelen olaylar hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Tıbbi Biyoloji araştırma alanı ve ilişkili bilim alanlarında öğrenilen ileri düzeydeki bilgiyi kullanabilme |
PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır.
|
|
DÖÇ-5 | İleri Hücre Biyoloji yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilir |
PÇ-23 Analiz etme ve sentezleme becerisi |
|
DÖÇ-6 | Laboratuvar ortamında uygulanan teknikleri geliştirilme ve iyileştirilmesi süreçlerinde sorumluluk alabilir |
PÇ-11 Veteriner hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyoloji tanımı, bilim kavramı, canlılar alemini oluşturan grupların neler olduğu, organizmayı ve hücreyi oluşturan yapıları, genetik materyalin yapısı , dokular ve sistemleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoloji ve medikal biyoloji tanımı ve alt dalları | Anlatım, soru ve cevap |
2 | Organizma ve Canlıların sınıflandırılması | Anlatım, soru ve cevap |
3 | Hücre ve Hücre Uyarı Sistemleri | Anlatım, soru ve cevap |
4 | İnorganik ve organik maddeler, protein sentezi | Anlatım, soru ve cevap |
5 | Beslenme ve Solunum | Anlatım, soru ve cevap |
6 | Canlılarda Üreme | Anlatım, soru ve cevap |
7 | Dokular | Anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dokular | Anlatım, soru ve cevap |
10 | Sindirim ve Dolaşım sistemleri | Anlatım, soru ve cevap |
11 | Solunum ve Boşaltım sistemleri | Anlatım, soru ve cevap |
12 | Hareket ve Üreme sistemler | Anlatım, soru ve cevap |
13 | Sinir ve Endokrin sistemleri | Anlatım, soru ve cevap |
14 | Duyu Organları | Anlatım, soru ve cevap |
15 | Genetik Hastalıklar | Anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başaran A., Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı, Pelikan Yayıncılık, 2015, 584 s | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Bilgisayar, Yardımcı ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |