|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
assessment and learning from primary documents Historical events |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasi tarihe yönelik yeni kavramlar edinmek ve kullanmak. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Osmanlıca resmi belgelere ulaşmak ve analiz etmek |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tarihsel olayları resmi belgeler ışığında yorumlamak ve analiz etmek |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ottoman Turkish was written in the Ottoman Turkish Alphabet, a variant of the Perso-Arabic script. This course aims to teach the Ottoman Turkish and to examine the archieve documents, known as the language types of matbu and the Rica, of the Ottoman State on political developments in the Ottoman state and European States. And this course examines that how to look over international policy of the Ottoman State and also Turkey in the 19th and 20th centuries. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin önemi ve kapsamının anlatılması | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
2 | Temel kavramlar ve Osmanlıca Harflerin kavranması | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
3 | Osmanlıca harflerin öğrenilmesi ve hecelerin oluşturulması | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
4 | Osmanlıca kelimelerin oluşturulması ve temel okumalara geçiş. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
5 | Kelimelerin okunması ve temel kavramların öğrenilmesi. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
6 | Matbu cümlelerin okunması ve hecelerin yazımına geçiş. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
7 | Matbu temel okumalar ve gramer kurallarının öğrenilmesi | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Süreli yayınlara (gazete, dergi vb.) geçiş ve gramer kurallarının öğrenilmesi. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
10 | Süreli yayınlara (gazete, dergi vb.) geçiş ve gramer kurallarının öğrenilmesi. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
11 | Resmi matbu yazışmalara giriş | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
12 | Resmi matbu yazışmaların okunması ve temel cümlelerin yazımına giriş. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
13 | Resmi matbu yazışmaların okunması ve temel cümlelerin yazımı. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
14 | Resmi matbu yazışmaların Latin harflerine aktarılması. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
15 | Resmi matbu yazışmaların Latin harflerine aktarılması. | Yüzyüze ve sözel anlatım. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri, Akçağ Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |