Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / IR319 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)

Kodu: IR319 Adı: TURKISH ECONOMY Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere Türkiye ekonomisinin 20.yüzyılın başlarından bu yana sosyal, siyasi ve iktisadi kurumları ile küresel ekonomik ilişkilerinin gelişim ve işleyişini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cumhuriyet öncesi iktisat tarihi, Batı Avrupa’da iktisadi değişimin başlaması, Osmanlı iktisadi düzeninin temel unsurları, Kapitalizm, Osmanlı ekonomisinde ilk sektörler, Osmanlı imparatorluğunun çöküş döneminden Cumhuriyet dönemine iktisadi yapı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemi, Devletçilik dönemi, II. Dünya Savaşı dönemi. Toplumsal dönüşüm dönemi, Planlı Kalkınma Dönemi, 1960- 1980 dönemi, 1980’li yıllarda ekonomide köklü değişim dönemi, 1990’lı yıllar, Ekonomide sektörler itibariyle uyarlanma eğilimleri, Devletin ekonomideki yeri, Dünya ekonomisi içinde Türkiye, Ekonomik göstergeler ile Türkiye.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve 200 yıllık iktisadi büyüme ve insani gelişme Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Kurumlar ve iktisadi gelişme. 19. Yüzyıl öncesinde Osmanlı Ekonomisi ve kurumlar. Anlatma ve tartışma yöntemi
3 Son 200 yılda Türkiye'nin nüfusu. Sanayii devrimi ve sonrası. Anlatma ve tartışma yöntemi
4 Ekonominin dışa açılışı. Mali sorunlar, para ve dış borçlanma Anlatma ve tartışma yöntemi
5 Pazara yönelen tarım. Zanaatlerin gerilemesi ve sanayileşmenin ilk adımları. Anlatma ve tartışma yöntemi
6 19. Yüzyılda büyüme, kurumlar ve bölüşüm. Anlatma ve tartışma yöntemi
7 Dünya savaşı ve milli iktisat. Cumhuriyetin kuruluş yılları Anlatma ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Dünya bunalımı ve devletçilik. II. Dünya Savaşı, Devlet ve köylülük Anlatma ve tartışma yöntemi
10 Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçerken büyüme, kurumlar ve bölüşüm. Anlatma ve tartışma yöntemi
11 Demokrat Parti ve tarıma dayalı büyüme denemesi. İthal ikamesi yoluyla sanayileşme. Anlatma ve tartışma yöntemi
12 İkinci Dünya Savaşı sonrasında büyüme, kurumlar ve bölüşüm. Anlatma ve tartışma yöntemi
13 Neoliberal politikalara geçiş. Anlatma ve tartışma yöntemi
14 Neoliberal politikalar ve küreselleşme çağında büyüme, kurumlar ve bölüşüm. Anlatma ve tartışma yöntemi
15 Son 200 yılda Türkiye'de eşitsizlikler. Sonuç değerlendirmeler. Anlatma ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şevket Pamuk, Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2014
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90