|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
The aim of this course is to give general information about the developments in Turkish foreign policy during the period from the end of the Cold War to the present and to discuss current issues. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | can learn Turkey's foreign policy agenda in the 1990s |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | can learn Turkey's foreign policy agenda in the 2000s |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | can learn Turkey's foreign policy agenda in the 2010s |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | can understand the basic principles and main issues of Turkish foreign policy in the post-Cold War era |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
While the end of the Cold War changed the structure of the international system, it also produced great changes in the foreign policy of the states. Turkey compared to the previous period, with 1990 located in the center of a very different foreign policy agenda. This course will primarily focus on how Turkish foreign policy has been affected by changes and new developments in the post-Cold War period. Special focus will be on relations with Iraq, Greece, the USA and Syria. Then in 2001 the world experienced the events of September 11 and will discuss new developments, especially in the regions adjacent to Turkey caused. In addition, new concepts and preferences used in explaining Turkish foreign policy especially in the 2000s will be explained with examples, especially around relations with the Middle East and the Balkans. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Information about the way the course is taught, resources and topics | Lecture, Discussion |
2 | Introduction to Turkish Foreign Policy, Basic Concepts 1991-2002 Period: International and National Environment | Lecture, Discussion |
3 | 1991-2002 Period: Turkey's Relations with the USA/NATO and Western Countries Turkey's Middle East Policy | Lecture, Discussion |
4 | 1991-2002 Period: Turkey's Balkan Policy | Lecture, Discussion |
5 | 1991-2002 Period: Turkey's Relations with Russia and its Caucasus/Central Asia Policy | Lecture, Discussion |
6 | 1991-2002 Period: New Regions/Countries in Turkish Foreign Policy New Issues in Turkish Foreign Policy | Lecture, Discussion |
7 | Period 2002-2015: International and National Environment Turkey's Relations with the USA/NATO and Western Countries | Lecture, Discussion |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2002-2015 Period: Turkey's Middle East Policy | Lecture, Discussion |
10 | 2002-2015 Period: Turkey's Balkan Policy | Lecture, Discussion |
11 | 2002-2015 Period: Turkey's Relations with Russia and Caucasus/Central Asia Policy | Lecture, Discussion |
12 | 2002-2015 Period: New Regions/Countries in Turkish Foreign Policy New Topics in Turkish Foreign Policy | Lecture, Discussion |
13 | 2015-2020 Period: Current Developments in Turkish Foreign Policy | Lecture, Discussion |
14 | 2015-2020 Period: Current Developments in Turkish Foreign Policy | Lecture, Discussion |
15 | General Assessment | Lecture, Discussion |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bozdaglioglu, Y. (2004). Turkish foreign policy and Turkish identity: a constructivist approach. Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |