|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders; stres ve stresle başetme ile ilgili bilgi üzerine temellenerek, öğrenciye etkin başetme becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stresle başetmenin temel kavramlarını ve önemini kavrayacaktır. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim becerilerini sosyal ve mesleki yaşamında kullanacaktır. |
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stresle başetmede temel davranış biçimlerini kavrayacaktır |
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Stresle başetmede etkisiz yöntemleri tanımlayacaktır. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Stresle başetme yöntemlerini kavrayacaktır. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavram Olarak Stres ve stresör stresin fizyolojisi İş stresi ve tükenmişlik Başetme kavramı Etkin başetme yöntemleri Etkisiz başetme yöntemleri Sorun Çözme Bedensel Teknikler Zihinsel Teknikler Zaman düzenleme Öfkeyle başetme Hemşirelikte Stres ve başetme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavram Olarak Stres ve stresör | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
2 | Stresin fizyolojisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
3 | İş stresi ve tükenmişlik | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
4 | Başetme kavramı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
5 | Etkin başetme yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
6 | Etkisiz başetme yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
7 | Sorun Çözme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bedensel Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
10 | Zihinsel Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
11 | Zaman düzenleme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
12 | Öfkeyle başetme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
13 | Hemşirelikte Stres ve başetme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
14 | Sağlıkta stres ve başetme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
15 | Stres Yönetimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M. Olcay Çam & Esra Engin (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014 | |
2 | Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 | |
3 | Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Düz anlatım, tartışma, soru cevap, interaktif eğitim yöntemleri, rol oynama, sorun çözme, vaka çalışması/vaka analizleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. hafta | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16. hafta | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |