|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ÇERİBAŞ (emineceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ÇERİBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişilerarası ilişkilerde, iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim tanımını açıklayabilir. |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Terapötik ilişkinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki ilişki ile sosyal ilişki arasındaki farkları sıralayabilir |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Terapötik iletişim tekniklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Terapötik olmayan iletişim tekniklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Hasta bireyle iletişimin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kişilerarası ilişkide iletişimle ilgili temel kavramlar ve terapötik iletişim teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve ders programının tanıtımı, Hemşirelikte kişilerarası ilişkiler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kişilerarası ilişkileri etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | İletişim yolları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | İletişim kuramları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Hemşire hasta ilişkisi ve iletişim | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Empati | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | İletişim engelleri Savunucu iletişim, sürtüşme ve çatışmalar | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişilerarası iletişimde temel davranış biçimleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Hemşire- hasta ilişkisini kolaylaştırıcı teknikler | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Tedavi edici iletişim teknikleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Tedavi edici olmayan iletişim teknikleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Bazı özel durumlarda iletişim | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Vaka analizi | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | FİNAL SINAVI | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özcan, A. (2012). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Sistem Ofset Bas. Yay.: Ankara (3.basım). | |
2 | Gürhan, N. ve Okanlı, A. (2019). Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara (2.basım). | |
3 | Üstün, B. ve Demir, S. (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık: İstanbul (1.baskı). | |
4 | Cüceloğlu, D. (2013). Yeniden İnsan İnsana. Remzi Kitabevi: İstanbul (16.basım) | |
5 | Terakye, G.(1994). Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri. Aydoğdu Ofset: Ankara (Genişletilmiş 2.baskı). | |
6 | Doğan, O. (2002). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Songür Yayıncılık: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |