|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAHŞAN KOLUTEK (rahsan.kolutek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hasta ve sağlıklı bireyin fiziksel değerlendirmesini gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözebilir. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Fizik muayenenin temel ilkelerini tanımlayabilir. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı yorumlayabilir. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | DÖÇ-4 Sistemlere özgü muayene yöntemlerini tanımlayabilir. |
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | DÖÇ-5 Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hasta ve sağlıklı bireyin baştan aşağı değerlendirmesinde, tüm sistemlerinin fiziksel muayene yöntemleri ile muayenesinin ders ortamında kazandırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | FİZİK MUAYENE VE YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
2 | DERİ VE EKLERİNİN MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
3 | GÖZ VE GÖRME FİZİK MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
4 | KULAK VE İŞİTME FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
5 | BURUN,SİNÜSLER, AĞIZ VE FARENKS FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
6 | BAŞ BOYUN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
7 | TORAKS FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
8 | Ara Sınav | |
9 | MEME VE AKSİLLA FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
10 | KARDİOVASKÜLER SİSTEM FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
11 | ABDOMEN FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
12 | NÖROLOJİK MUAYENE | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
13 | KAS İSKELET SİSTEMİNİN FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
14 | GENİTAL ORGAN FİZİKSEL MUAYENESİ | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
15 | FİZİK MUAYENE FORMU OLUŞTURMA | Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene; Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan; 2015;Nobel Tip Kitabev | |
2 | Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene; Funda Kuyurtar; 2013; Nobel Tip Kitabevi | |
3 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme; Prof.Dr.Gülay Görak, Prof.Dr. Nursan Çınar, 2018; Nobel Tip Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |