|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PELİN CALPBİNİCİ (pelince@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
PELİN CALPBİNİCİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrenciye; bireyin sağlığının korunması ve geliştirilmesi için toplumsal cinsiyete, cinsiyet eşitsizliğinin nedenlerine ve toplumsal cinsiyetin bireylere etkilerine yönelik farkındalık kazandırmayı amaçlamıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet kavramlarını tanımlar. |
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyetin bireylerin algı, tutum ve davranışları üzerindeki etkilerini açıklar. |
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumda, ailede, eğitimde, çalışma yaşamında ve siyasi hayatta toplumsal cinsiyet eşitsizliğini kavrar. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Cinsiyete dayalı şiddet ve türlerini tanımlar. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin kadın sağlığına etkisini açıklar. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar, toplumsal cinsiyeti etkileyen faktörler, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin kadın ve erkek sağlığına etkilerine yönelik bilgileri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma, Soru- Cevap |
2 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Kavramları, Toplumsal cinsiyet kalıp yargıları | Anlatma, Soru- Cevap |
3 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | Anlatma, Soru- Cevap |
4 | Toplumsal Cinsiyeti Etkileyen Faktörler (Aile, okul, din, kültür, mitler vb.) | Anlatma, Soru- Cevap |
5 | Toplumsal Cinsiyeti Etkileyen Faktörler (Aile, okul, din, kültür, mitler vb.) | Anlatma, Soru- Cevap |
6 | Toplumsal Cinsiyet Kavramına Medyanın Etkisi | Anlatma, Soru- Cevap |
7 | Toplumsal Cinsiyetin Sağlığa Etkisi | Anlatma, Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Cinsiyetin Sağlığa Etkisi (Devam) | Anlatma, Soru- Cevap |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Katılım | Anlatma, Soru- Cevap |
11 | Çalışma hayatında Toplumsal Cinsiyet | Anlatma, Soru- Cevap |
12 | Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden COVID-19 | Anlatma, Soru- Cevap |
13 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Farkındalığının Artırılması için Yapılanlar ve Yapılması Gerekenler | Anlatma, Soru-Cevap ve Tartışma |
14 | Grup Tartışmaları | Anlatma, Tartışma |
15 | Grup Tartışmaları | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zehra Y. Dökmen, Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar, 7. Baskı, Remzi Kitabevi, 2016. | |
2 | Ecevit, Y. ve N. Karkıner (Ed.). 2013. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı Sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |