|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHRİYE KAPLAN (bkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHRİYE KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sağlık Bilimleri alanında bir proje fikrinin nasıl oluşturulacağı, proje ekibi ve paydaşların oluşturulması, projenin yazımı ve proje döngüsünün yönetimi konularında bilgi, farkındalık ve uygulama becerisini artırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar. |
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sağlık bilimleri alanında multidisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular. |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık Bilimleri alanında bir proje fikrinin oluşturulması, yazımı ve yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Programın Açıklanması. Proje nedir? | Anlatma , tartışma |
2 | Proje nedir? Projenin Önemi | Anlatma , tartışma |
3 | Proje Döngüsü Yönetimi | Anlatma , tartışma |
4 | Sağlık Bilimleri alanında proje fikrinin oluşturulması | Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Sorun analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Paydaş analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Genel hedefler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje amaçlarının belirlenmesi | Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Örnek proje tartışması | Grup çalışması, tartışma |
11 | TÜBİTAK 2209 Örnek proje oluşturmar | Grup çalışması, tartışma |
12 | TÜBİTAK 2209 Örnek proje oluşturma | Grup çalışması, tartışma |
13 | TÜBİTAK 2209 Örnek proje oluşturma | Grup çalışması, tartışma |
14 | TÜBİTAK 2209 Örnek proje oluşturma | Grup çalışması, tartışma |
15 | TÜBİTAK 2209 Örnek proje oluşturma | Grup çalışması, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersoy, M. S. Proje Yönetimi: Temel Kavramlar ve Araçlar, 2013. | |
2 | Öğretim elemanı ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazı tahtası, renkli kalemler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 8 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |