|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUR ŞİFA YAVUZ (nuryavuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörlerini tartışır |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar. |
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar. |
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim psikolojisinin temellerini, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramları, etkili bir sözlü sunum için temel ilkeleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, beklentiler | Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
2 | Bilim ve Psikolojiye Giriş Eğitim Psikolojisinin Temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Fiziksel Gelişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Bilişsel gelişim ve dil gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Kişilik Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
7 | Ahlak Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
11 | Edimsel koşullanma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
13 | Bilgi işleme kuramı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Özel Gereksinimli Çocuklar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Etkili bir sözlü sunum için ilkeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası, kalem, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |