|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA GÜVEN (fatmaguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramlarını açıklar. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İnsan gelişimini etkileyen koruyucu ve risk faktörlerini tartışır |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Gelişimi etkileyen kalıtsal ve genetik etmenleri açıklar. |
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Öğrenme psikolojisinde temel kavramlarını açıklar. |
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim psikolojisinin temellerini, gelişim psikolojisinin temel kavramlarını, öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramları, etkili bir sözlü sunum için temel ilkeleri içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı, beklentiler | Soru Cevap, Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bilim ve Psikolojiye Giriş Eğitim Psikolojisinin Temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 | Fiziksel Gelişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Bilişsel gelişim ve dil gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Kişilik Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kaynak Tarama |
| 7 | Ahlak Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 11 | Edimsel koşullanma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 13 | Bilgi işleme kuramı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Özel Gereksinimli Çocuklar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Etkili bir sözlü sunum için ilkeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. D. M. Siyez (Translate Ed). Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
| 2 | Yeşilyaprak, B. (Ed.). (2010). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, yazı tahtası, kalem, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||