|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Akılcı ilaç kullanımın kavraması, hemşire olarak akılcı ilaç kullanımında rol ve sorumluluklarını bilmesi, kronik hastalık ve özel durumlarda akılcı ilaç yönetimi hakkında öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Çoklu ilaç kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi edinecektir |
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Akılcı ilaç uygulamasının tanımını bilecek |
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Akılcı ilaç uygulaması ilkelerini sayabilecek |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Akılcı ilaç kullanımının basamaklarını açıklayabilecek |
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Akılcı ilaç uygulamaları sırasında hemşirenin dikkat edeceği temel ilkelerini sayabilecek |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Özel durumlarda İlaçların akılcı kullanımı hakkında bilgi edinecektir. |
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Diyabetli bireyin sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılanmasını sağlamak |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İlaç ve ilacın toplum sağlığı açısından değerlendirilmesi -Akılcı İlaç kullanımı nedir -Akılcı ilaç kullanımında “akılcılık” ölçütleri - Akılcı tedavi süreci - DSÖ’ne göre Akılcı ilaç kullanımına yönelik önerileri -Akılcı ilaç kullanımının birey ve toplum açısından değerlendirilmesi -Akılcı olmayan ilaç kullanımı nedir -Hasta güvenliği sağlamada akılcı ilaç kullanımı -Akılcı ilaç kullanımına yönelik yasal düzenlemeler -Akılcı ilaç kullanımına yönelik sağlık personelinin rolü -Akılcı İlaç kullanımı ve hemşirelik -Özel durumlarda akılcı ilaç kullanımı -Akılcı ilaç kullanımında yasal düzenlemeler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İlaç ve ilacın toplum sağlığı açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Akılcı İlaç kullanımı nedir | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Akılcı ilaç kullanımında “akılcılık” ölçütleri | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Akılcı tedavi süreci | Anlatım, Tartışma |
| 5 | DSÖ’ne göre Akılcı ilaç kullanımına yönelik önerileri | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Akılcı ilaç kullanımının birey ve toplum açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma |
| 7 | Akılcı olmayan ilaç kullanımı nedir | Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hasta güvenliği sağlamada akılcı ilaç kullanımı | Anlatım, Tartışma |
| 10 | Akılcı ilaç kullanımına yönelik yasal düzenlemeler | Anlatım, Tartışma |
| 11 | Akılcı ilaç kullanımına yönelik sağlık personelinin rolü | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Akılcı İlaç kullanımı ve hemşirelik | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Özel durumlarda akılcı ilaç kullanımı | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Özel durumlarda akılcı ilaç kullanımı | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Özel durumlarda akılcı ilaç kullanımı | Anlatım, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İyigün E, Taştan S, (2014). Abrams’ın Klinik İlaç Tedavisi. Hemşireler İçin Akılcı İlaç Uygulamaları. Akademisyen Tıp Kitabevi. 10.Baskı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||