Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEM 109 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM 109 Adı: PSİKOLOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır.
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur.
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır.
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir.
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır.
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar.
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Kendini ifade edebilme PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Davranış gelişimini kavrayabilme PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir.
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur.
PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikolojinin Tanımı, Amacı, Alt Dalları Psikolojinin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
2 Öğrenme Teorileri, Kavrama ve Bellek Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
3 Duyum ve Algılama Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
4 Güdüler ve Duyular Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru-Cevap
5 Yaşam Boyunca Gelişim Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 Bedensel Büyüme ve Gelişme Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kişilik ve Gelişimi Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Psikoseksüel Gelişim Kuramı Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Psikososyal Gelişim Kuramı Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Bilişşel Gelişim Kuramı Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 Zeka Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
14 Davranış Ve Normal Dışı Davranışlar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Psikolojide, Ölçme Ve Değerlendirme Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Olcay Çam & Esra Engin (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014
2 Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016
3 Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020
4 Cücenoğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi: İstanbul.
5 Dökmen, Ü. (2002). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8. hafta 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16. hafta 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 60