|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NUR ŞİFA YAVUZ (nuryavuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistiği tanıtmak ve istatistiğin temel kavram ve tekniklerini öğretilmesi amaçlanmıştır. İstatistiksel analizlerin yapılabilmesi ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırılmaya çalışılır. Sağlık alanında istatistiksel analizlerin yapılabilmesi için gerekli yöntemlerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin sağlık alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İstatistiğin temel konularını öğrenir. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Hipotezlerin belirlenmesini ve analiz yapmayı öğrenir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sosyal yaşamda olayları, bileşenlerini belirleyebilme, sorunları rakamlarla analiz edebilme, anlamlı ve yararlı bilgilere erişebilmeyi öğrenir. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Verilere dayalı karar alır. |
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğin tanımını, tarihçe ve önemini, istatistiğin temel kavramlarını, değişkenin tanımı ve türlerini, değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesini, Verilerin değerlendirilmesini, verilerin grafik ve tablolarla gösterimini, merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini, . frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyansı içerir. Ayrıca anket yöntemi, olasılık, temel dağılımlar., örnekleme, Z ve t istatistikleri, güven aralıkları, hipotez testleri, ilişki katsayıları, Ki-kare analizi, Varyans analizi, Regresyon analizini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğe giriş. İstatistiğin kapsamı, tanımı ve önemi. Sağlık bilimler alanında istatistik. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistik verilerin grafik ve tablolarla sunulması. Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, ortanca, mod | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
3 | Dağılım Ölçüleri: Değişim aralığı, standart sapma, varyans, standart hata Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
4 | Olasılılık | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
5 | Dağılımlar: Bernoulli, Binom ve Normal dağılım | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
6 | Güven aralıkları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
7 | Hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ki-kare analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
10 | Örnekleme: Kitle, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
11 | Sağlık istatistikleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
12 | Varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
13 | İlişki katsayıları. Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
14 | İstatistiksel analiz tekniklerinin bilgisayar uygulaması: SPSS paket programında uygulama | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
15 | İstatistiksel analiz tekniklerinin bilgisayar uygulaması: SPSS paket programında uygulama | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Esin A., Ekni M., Gamgam H., "Sağlık bilimlerinde İstatistik". | |
2 | Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., "Biyoistatistik". | |
3 | Çıngı, H., Örnekleme, H.Ü. Yayınları | |
4 | Aytaç M., Matematiksel İstatistik, Ezgi Yayınları | |
5 | Bülbül, S.E., Çözümsel İstatistik, Alfa yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, yazı tahtası, kalem, silgi, SPSS programı, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |