|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders toplumsal cinsiyet konularına kültürel, siyasi ve sosyal yaşam gibi alanlarda kavramsal bir giriş yapacaktır. Eşitsizlik, patriarki, siyasal yaşamda temsil gibi konular farklı çerçevelerde tartışılacaktır. Tarihsel bir analizle toplumsal cinsiyet farklılıklarının nasıl ortaya çıktığı ve evrim geçirildiği analiz edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet ve siyaset hakkında temel kavramları, tartışmaları ve konseptleri öğrenirler |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyetin siyaseti neden ve nasıl etkilediğini bilirler |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kadınların sosyal ve siyasi hayata katılımı ve temsili hakkındaki politikaları bilirler |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, Uluslararası İlişkiler disiplini ve Cinsiyet Politikaları arasındaki bağlantı noktalarının irdelenmesi üzerinden işler. Uluslararası İlişkiler disiplininde yerleşik teorik perspektifler kapsamında ele alınmayan toplumsal cinsiyet olgusunun ulusal, bölgesel ve uluslararası düzlemleri kesen bir değişken olarak kabulünün uluslararası politikaya bakışta sağladığı açılımlar ve bu açılımların işaret ettiği politika önerileri dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş – ders içeriği; öğrenme hedefleri ve sorumlulukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
2 | Feminist Kuramlar ve Epistemolojiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
3 | Uluslararası İlişkiler Kuramları ve Cinsiyetçi Yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
4 | Cinsiyetlendirilmiş Bir Yapı olarak Ulus-Devlet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
5 | Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Savaş ve Barış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
6 | Devlet ve Toplumsal Cinsiyet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
7 | Kadına Yönelik Şiddet ve Türleri Edebi Eser İncelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Feminist Hareket | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Aile İlişkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
11 | Feminist Mücadele Pratikleri: Türkiye Kadın Hareketi Örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
12 | Uluslararası İlişkilerde Karar Verme Mekanizmaları ve Kadın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
13 | Terörizm ve Kadın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
14 | Ortadoğu’da Siyasi Çatışmalar, Toplumsal Sorunlar ve Kadın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
15 | AB Temelinde Kadınlara Yönelik Gelişmeler, Sahip Oldukları Haklar ve Kadınların AB Mekanizmalarında Temsili | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Grup çalışması Beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
J. A. Tickner, Gendering World Politics: Issues and Approaches in the Post-Cold War Era, Columbia University Press, 2001. Aksu Bora und Asena Günal (2002) 90’larda Türkiye’de Feminizm, İletişim Yayınları C. Enloe, Maneuvers: The International Politics of Militarizing Women's Lives, University of California Press, 2000. Meyer, Mary K. And Elisabeth Prugl. Gender Politics in Global Governance, New York: Rowman and Littleford Publishers, 1999. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |