|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilere bireysel, grup ve kurumsal düzeydeki sistemsel ve davranışsal dinamikler ile ilgili temel kavramları kuramsal ve uygulama perspektiflerinden öğretmektir. Dersi tamamladıklarında öğrencilerden bireysel düzeyde iş tutumları, kişilik, değerler, karar verme ve motivasyon grup düzeyinde grup ve takım davranışları, iletişim, güç ve politika, liderlik, çatışma ve müzakere kurumsal düzeyde kurumun yapısı ve kültürü, değişim ve stres yönetimi ile ilgili bilgi, anlayış ve sezgi geliştirmeleri beklenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örgütsel davranışın bilimsel temelleri, örgüt, birey ve kişilik, tutumlar ve iş tatmini, yetenekler ve öğrenme, örgüt kültürü, örgütlerde gruplar ve takım çalışmaları, örgütlerde çatışma, örgütlerde liderlik, örgütsel değişme, örgütlerde stres ve yönetimi, örgütsel bağlılık, örgütlerde güç ve politika, örgütlerde etik davranışlar ve yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞA GİRİŞ | Anlatım, Soru - cevap |
2 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞIN BİLİMSEL TEMELLERİ | Anlatım, Soru - cevap |
3 | YÖNETİCİ KİMDİR, YÖNETİCİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI NELERDİR | Anlatım, Soru - cevap |
4 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞIN TARİHSEL GELİŞİMİ VE YAKLAŞIMLAR | Anlatım, Soru - cevap |
5 | ÖRGÜT İÇİNDE BİREY ve KİŞİLİK | Anlatım, Soru - cevap |
6 | KİŞİLİĞİN BOYUTLARI | Anlatım, Soru - cevap |
7 | TUTUMLAR ve İŞ TATMİNİ | Anlatım, Soru - cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | BİREYSEL FARKLILIKLARIN TEMELLERİ, BİYOGRAFİK KAREKTERİSTİKLER, YETENEKLER VE ÖĞRENME | Anlatım, Soru - cevap |
10 | ÖRGÜTLERDE GRUP VE GRUP SÜREÇLERİ ve ÖRGÜTLERDE GÜDÜLEME SÜRECİ VE KURAMLARI | Anlatım, Soru - cevap |
11 | ÖRGÜTLERDE LİDERLİK VE KURAMLARI | Anlatım, Soru - cevap |
12 | Örgüt kültürü | Anlatım, Soru - cevap |
13 | ÖRGÜTLERDE ÇATIŞMA | Anlatım, Soru - cevap |
14 | ÖRGÜTLERDE ETİK DAVRANIŞLAR VE ÖRGÜTLERİN YÖNETİMİ | Anlatım, Soru - cevap |
15 | GENEL TEKRAR | Anlatım, Soru - cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Eren, E. (2010). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 12. Baskı, Beta Yayınevi. Robbins, S.P ve Judge, T.A. (2011). Organizational Behavior, (International Edition), Prentice-Hall. Paksoy, M. vd (2001). Örgütsel İletişim. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |