|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin kendilerini anlamalarına, kendilerinin ve başkalarının davranışlarını tanıma ve bunlar hakkında yeterli bir bilinç sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kişilik ve kişilikle ilgili kavramları analiz edebilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Ruh sağlığı ve normal dışı davranışlar hakkında değerlendirmeler yapabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler bu derste psikoloji bilimi konusunda genel düzeyde bilgi sahibi olurlar. Psikolojinin tanımı, kullanılan kavramlar insan davranışlarının incelenmesi, gelişim, bellek, motivasyon, kişilik, güdülenme, öğrenme, gibi konularda başlangıç düzeyinde bilgi vermek ve öğrencilerin psikoloji ile tanışmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | PSİKOLOJİNİN TANIMI, KAPSAMI VE AMAÇLARI | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Psikolojide farklı yaklaşımlar (Geleneksel Yaklaşımlar ve Modern Yaklaşımlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Gelişim: Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Gelişim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | Gelişim Psikolojisi: Gelişimi Etkileyen Temel Faktörler & Gelişim Kuramları I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | Gelişim Kuramları II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Duyum ve Algı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | Algıda Örgütleme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilinç | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Dikkat | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | Bilincin Değişik Halleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Güdülenme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Stres ve Duygular | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Psikolojik Bozukluklar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul,1991. | |
2 | Sayar, K., Dinç, M. (2020). Psikoloji'ye Giriş. Dem Yayınları. | |
3 | Plotnik, R. (2009). Psikolojiye Giriş, Çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |