Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / SHB103 - SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK

Kodu: SHB103 Adı: PSİKOLOJİYE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERVE NURLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin kendilerini anlamalarına, kendilerinin ve başkalarının davranışlarını tanıma ve bunlar hakkında yeterli bir bilinç sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapabilir. PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar.
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklayabilir. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kişilik ve kişilikle ilgili kavramları analiz edebilir. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklayabilir. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.
PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Ruh sağlığı ve normal dışı davranışlar hakkında değerlendirmeler yapabilir. PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır.
PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenciler bu derste psikoloji bilimi konusunda genel düzeyde bilgi sahibi olurlar. Psikolojinin tanımı, kullanılan kavramlar insan davranışlarının incelenmesi, gelişim, bellek, motivasyon, kişilik, güdülenme, öğrenme, gibi konularda başlangıç düzeyinde bilgi vermek ve öğrencilerin psikoloji ile tanışmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 PSİKOLOJİNİN TANIMI, KAPSAMI VE AMAÇLARI Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
2 Psikolojide farklı yaklaşımlar (Geleneksel Yaklaşımlar ve Modern Yaklaşımlar) Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
3 Gelişim: Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Gelişim Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
4 Gelişim Psikolojisi: Gelişimi Etkileyen Temel Faktörler & Gelişim Kuramları I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
5 Gelişim Kuramları II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
6 Duyum ve Algı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
7 Algıda Örgütleme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Bilinç Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
10 Dikkat Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
11 Bilincin Değişik Halleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
12 Öğrenme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
13 Güdülenme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
14 Stres ve Duygular Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
15 Psikolojik Bozukluklar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul,1991.
2 Sayar, K., Dinç, M. (2020). Psikoloji'ye Giriş. Dem Yayınları.
3 Plotnik, R. (2009). Psikolojiye Giriş, Çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 12 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 1 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90