|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kişilikle meslek ve iş seçimi arasında nasıl bir ilişki olduğunu kavrayabilir. |
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kendi bireysel Kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olmak konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilir. |
PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-19 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kariyer dönemleri ve yaşam dönemleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu anlayabilir. |
PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-19 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bireysel kariyer planlamasını yapabilecek bilgi edinimini sağlayabilir. |
PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-19 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Özgeçmiş hazırlamak, iş görüşmesi başvurusu yapabilmek, iş görüşmesinde mülakat teknikleri konularında edindiği bilgiyi kendi hayatında uygulayabilir. |
PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-19 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma süreci ile ilgilidir. Mezun olacak öğrencilerin ileride daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlayacak farkındalık ve bilgi temelli konuların öğretimini içermektedir. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratılması amacıyla Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşımın geliştirilmesi yönünde düzenlenmektedir. Kariyer planlama süreci, kariyer planlamada karşılaşılan sorunlar, kariyer planlama yöntemleri, psikolojik değerlendirme tekniklerinin kullanımı, örgüt içinde birey ve kişilik, örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri, örgüt yapısı, örgüt kültürü, sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarında olası çatışma durumları, gelişme ve değişme olanakları konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kariyer tanımı, kariyer Planlaması ve Yönetimi kavramları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi Modelleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Kariyer Dönemleri ve Kişisel tercihler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | Kariyer Kuramları I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | Kariyer Kuramları II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Özgeçmiş hazırlama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | İş görüşmesi ve mülakat teknikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kariyer planlama süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Sosyal Hizmetler ve Danışmanlık Programının Kariyer Planlaması Doğrultusunda Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | İşe yerleşme ve Örgütsel kariyer planlamasının birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Kariyer planlama sorunları, özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, sınırsız kariyer | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Yaşam Boyu Öğrenme ve Kariyer Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa | |
2 | Siyez, D. M., Çaykuş, T. M. (Ed.). (2020). Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi. Pegem Akademi Yayıncılık | |
3 | Öner, M. (2001). Kişisel Kariyer Planlaması. Kariyer Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |