|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Çatışmanın Doğası, Çatışmanın Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri, Çatışma Nedenleri, Çatışma Türleri, Çatışma Yönetimi, Çatışma Çözüm Sürecinde Müzakere ve Arabuluculuk; Stres Kavramı, Stresin Belirtileri, Stresin Bireysel ve Örgütsel Sonuçları, Stres Yönetimi Stratejileri ile Eğitim Örgütlerinde Stresin Etkilerine ait bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çatışmanın doğası ve çatışma türleri konularını açıklayabilir. |
PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çatışmaları nedenleri, sonuçları ve aşamaları açısından analiz edebilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres kavramını açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Stresin bireysel ve örgütsel sonuçlarını açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-24 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çatışma çözme ve stresi önlemeye yönelik stratejiler geliştirebilir. |
PÇ-23 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çatışmanın Doğası, Çatışmanın Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri Çatışma Nedenleri, Çatışma Türleri, Çatışma Yönetimi, Çatışma Çözüm Sürecinde Müzakere ve Arabuluculuk; Stres Kavramı, Stresin Belirtileri, Stresin Bireysel ve Örgütsel Sonuçları, Stres Yönetimi Stratejileri ile Eğitim Örgütlerinde Stresin Etkileri anlatılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çatışmanın Doğası / Tanımı; Örgütsel Çatışma Konusunda Yönetim Kuramlarının Bakış Açısı (Geleneksel, Davranışsal ve Modern Yaklaşımlar) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Çatışmanın Nedenleri ve Sonuçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Çatışmanın Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri; Örgütlerde Çatışmanın Olumlu ve Olumsuz Sonuçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | Çatışmada İletişim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | Çatışmada Türleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Çatışma Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | Çatışma Yönetiminde Müzakere Süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çatışma Yönetiminde Arabuluculuk | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Çatışma Yönetiminde Öfke Kontrolü | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | Stres kavramı ve benzer kavramlarla ilişkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Stresin belirtileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Stresin bireysel ve örgütsel sonuçları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Stres yönetimi stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Özbek, Alternatif Uyuşmazlık Çözümü, Ankara 2009. | |
2 | Karip, E. (2015). Çatışma yönetimi. Pegem Akademi . | |
3 | Altıntaş, E. (2014). Stres Yönetimi. Pegem Akademi. | |
4 | Folger, J. P., Poole, S., Stutman R. K. (2013). Çatışma Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. | |
5 | Güzel, H. Ş. (2019). Stresin psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |