|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Psikiyatri alanında sosyal hizmetin rol ve sorumluluklarının öğrenilmesi, psikiyatri alanında sosyal hizmet mesleğinin var olma nedenlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikiyatrik merkezler ve sosyal hizmet ilişkisi ile ilgili gerekli temel bilgilerin neler olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Psikiyatrik ortamlarda sosyal hizmet çalışanının rol ve sorumluluklarını kavrayabilir. |
PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | DSM-V de yer alan psikiyatrik bozuklukları ve genel özelliklerini kavrayabilir, yönlendirmeleri yapabilir. |
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Müracaatçıların psikiyatrik süreçleri ile ilgili gerekli yönlendirmeleri yapabilir. |
PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Psikiyatrik rahatsızlıkların tedavisinde sosyal hizmet çalışanının rol ve sorumluluklarını kavrayabilir. |
PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, Psikiyatrik sosyal hizmetin kapsamı ve önemi; Psikiyatrik sosyal hizmet yaklaşımları; Psikiyatrik sosyal hizmette vaka yönetimi ve grup çalıması; Psikiyatrik sosyal hizmette çocuk/ergenlerle, ailelerle, toplumla, alkol ve madde bağımlılığı ile, kriz ve krize müdahale ile çalışma; Örnek vaka analizleri, işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikiyatrik Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
2 | Türkiye'de Psikiyatrik Sosyal Hizmet ve Sosyal Hizmet Uygulamaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Çocuk/Ergen Psikiyatrik Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
4 | Çocuklarda Yaygın Gelişimsel Bozukluklar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
5 | Enüresiz, Enkoprezis, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
6 | Çocuklarda Okul Korkuları ve Ayrılık Anksiyetesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
7 | Farklı Gelişimsel Özellikleri Olan Çocuklarla Okullarda Sosyal Hizmet | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erişkin Psikiyatri: Öykü Alma, Erişkin Psikiyatrisinde Sosyal Hizmet Uygulamaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
10 | Anksiyete Bozuklukları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
11 | Psikiyatrik Sosyal Hizmet Vaka Yönetimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
12 | Psikiyatrik Sosyal Hizmette Krize Müdahale | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
13 | Psikiyatrik Sosyal Hizmette Aile ile Çalışma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
14 | Psikiyatrik Sosyal Hizmette Toplumla Çalışma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
15 | Psikiyatrk Sosyal Hizmette Madde Bağımlılığı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdemir, U. (2000). Türkiye’de Psikiyatrik Sosyal Hizmet. Ankara: Aydınlar Matbaası. | |
2 | Bulut, Işıl (1998) “Psikiyatri Alanı ve Sosyal Hizmet Mesleği”. Psikiyatri Temel Kitabı. | |
3 | Çoban, A. İ. (2019). Psikiyatrik sosyal hizmet. Pegem Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 15 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |