|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını aktararak öğrencilerin kişilerarası iletişim konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak, kişiler arası ilişkilerinde olumlu ilişkiler kurmasına rehberlik etmek istenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | insan ilişkileri ve iletişim konusunda temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-24 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | kişilerarası ilişkiler ve iletişim alanındaki kavramlar arası ilişkiler kurabilir. |
PÇ-24 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kişilerarası ilişkiler ve iletişim ders kapsamında edindiği bilgileri günlük yaşamında kullanabilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-24 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | iletişimde çatışma ve çözümü konularını açıklayabilir. |
PÇ-30 Etkili iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | sözlü ve sözsüz iletişim özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | insan ilişkileri ve iletişim ders kapsamında edindiği bilgileri Sosyal Hizmet mesleği içerisinden seçilen örnek olaylar üzerinde değerlendirebilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | sosyal hizmet uzmanı ile müracaatçı arasındaki ilişkinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-30 Etkili iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İnsan ilişkileri konusunda gerekli bilgiler, iletişim ögeleri, çatışma çözümü konuları yer almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim tanımı ve önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 2 | iletişim modelleri ve iletişim teorileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 3 | kişilerarası ilişkiler tanımı ve ilgili kavramların aktarılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 4 | kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 5 | kişilerarası ilişkiler ile ilgili kuramsal ve güncel yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 6 | iletişim engelleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 7 | sözlü ve sözsüz iletişim özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kişilerarası ilişkilerde kişilik özelliklerinin etkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 10 | kişilerarası ilişkilerde bağımlılık | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 11 | kişilerarası ilişkilerde çatışma çözme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 12 | kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerileri: dinleme, soru sorma, açıklama yapma, kendini ifade etme, yansıtma, girişgenlik ve güvengenlik, empati | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 13 | Grup etkileşimi ve liderlik | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 14 | müracaatçı ile sosyal hizmet uzmanı arasındaki profesyonel ilişki özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 15 | örnek olay incelemeleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Kaynak Tarama Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaya, A. (2017) Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Akademi | |
| 2 | İmamoğlu, S. E. (2009). Kişilerarası ilişkiler. Tohum Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||